Aug 12, 2008

Cahaya Damai

25 Coretan Lain:

suara on 8/12/2008 11:13 PM said...

Salam...

Bila hati telah berbunga
Senyum terhias, tawa terbias

Bila perut terasa lapar
nasi kupintas, lauk kucantas

Bila mata telahpun layu
hatiku sayu, masih adakah esok untukku?

Hehe... saja nak menambah. Ampunnn... :)

IBU KUMBANG on 8/13/2008 2:19 PM said...

wah.. sesuai ngan org yang tengah hati kacau ni..

IBU KUMBANG on 8/13/2008 2:19 PM said...
This comment has been removed by a blog administrator.
juleehana on 8/13/2008 3:11 PM said...

Salam...

Ribut di hati siapa yang tahu..kan?

echah_syed on 8/13/2008 6:47 PM said...

masih syahdu ke bro..??

jom combi belanja cendol ngn laksa penang..pastu kita suruh kujie yg bayo sbb combi puji dia berabis arini..hiks :p

shafa on 8/13/2008 9:35 PM said...

Blh wat lirik lagu ni...kl lagu patriotik blh? Ada gaya2 lagu nsyid gak tue...

PakTeh on 8/14/2008 10:35 AM said...

salam. hasil nukilan & ilustrasinya sama2 bagus. nice one.

Jie on 8/14/2008 2:03 PM said...

ngehhh....nk bayo ape..
check lum clear...:D

ku cari damai di hati > ini tajuk lagu je..:D

echah_syed on 8/14/2008 3:33 PM said...

amboi cptt jie mengelat..kedekuit taik idung kelat..! :p

takmo kawan..majuk dah ni :(

aNgRiAni on 8/14/2008 10:41 PM said...

jiwang jer...napa?
jom laaa riani banje makan steamboat
:))

azlanlin on 8/14/2008 10:48 PM said...

To Suara:

Hebatnya suar menyusun bait untuk menambahkan seri puisi tsbt.. macam mana le kalu suara ciptakan sebuah puisi dan daklan coretkan di sini...nak? anto le...

azlanlin on 8/14/2008 10:50 PM said...

To Ibu Kumbang:
Hati kacau atau sedang mencau hati...hehhehe..apa-apa pun semua orang ada hati dan perasaan..bagaimana nak menumpahkan perasaan jer yang berbeza...kan?

azlanlin on 8/14/2008 10:51 PM said...

To Juleehana:

Mana la orang nak tahu..kalu tak diberitahu.. salah sendiri juga jika nak org tahu apa yg tersemat di hati...

>> mana la ada nujum Pak Belalang sekarang Juuuu... hehehe

azlanlin on 8/14/2008 10:52 PM said...

To Combi:

Asyik ajak belanje jer... pos le.. mentang-mentang le jauh. Kalu dekat..haaagghhhaammmm na di ajak belanja nyer... hehehhe

azlanlin on 8/14/2008 10:53 PM said...

To syafa:

Boleh ajer... jadikan lagu rap pun boleh, dah sedia ka? Dok tegak2...nak pasang lagu patriotik yg dah convert nih... hehehhe

azlanlin on 8/14/2008 10:56 PM said...

To PakTeh:

Apa yang tertera itu dikatakan hebat apabila dinilaikan oleh orang yang hebat.... kalu yang besa-besa jer... depa kata...apa niiii? hahahhaha

azlanlin on 8/14/2008 10:58 PM said...

To Jie :

Ko nak bayor mende? Aku terima jer... bila check nak clear? hehehe

To Combi:

Jiee oiii...Kompom Combi dah rasa taik idung koooo...hahahhahaha. dia terasa kelat! hahahhaha

azlanlin on 8/14/2008 11:00 PM said...

To Angriani:

Jiwang.... kompom ko minah jiwang...

Sebab ko boleh tau mana satu jiwang ngan idak...hehehehhehe..

Ko minah jiwang kan?

juleehana on 8/14/2008 11:02 PM said...

Ala...kalau diberitahu tapi tak diambil tahu last kali bukan jadi ribut...terus tsunami!

Nujum Pak Belalang memang la takdak dah tapi kalau ada Nujum hati, saya cari. Senang tak payah nak cerita, dia pandang terus tau!

azlanlin on 8/15/2008 12:28 AM said...

To Juliehana:

Nampak gayanya yang diberitahu tu mmg nujum yang belum cukup ilmu utk tahu ttg itu... atau cara beritahu tu yang tak kena timing kut...

Nujum hati..ermmm nampak gayanya Jue belum jumpa kut.. kekadang kuman di seberang lautan lebih kelihatan berbanding gajah di depan mata...

Cuba "kelebek" gajah tu betul-betul..suis buka pintu hati belum kena kut...

* kelebek - perati habis-habisan di setiap segi dan ruang...

juleehana on 8/15/2008 2:28 AM said...

Mana Cikgu tau yang nujum tu belum cukup ilmu...atau dia tengah test ilmu dia?

Mana Cikgu tau pula gajah yang besar lebih baik dari kuman yang halus...?

Kut Cikgu pun tengah belajar nak jadi Nujum Hati...sapa tau ribut kat hati Cikgu kan?

Cikgu pun pandai cakap jer...entah-entah cikgu pun tak jumpa suis, pasal tu cikgu suruh saya cari dulu suisnya...

azlanlin on 8/15/2008 12:46 PM said...

To Juleehana:

Mana Cikgu tau yang nujum tu belum cukup ilmu...atau dia tengah test ilmu dia?

>> saya agak jer... saya sendiri pun tak tau...

Mana Cikgu tau pula gajah yang besar lebih baik dari kuman yang halus...?

>> pun saya agak juga..mana tau kalu jue boleh perjelaskan...

Kut Cikgu pun tengah belajar nak jadi Nujum Hati...sapa tau ribut kat hati Cikgu kan?

>> ada ka tok guru utk jadi nujum hati... bleh gi nuntut nih..jom join?

Cikgu pun pandai cakap jer...entah-entah cikgu pun tak jumpa suis, pasal tu cikgu suruh saya cari dulu suisnya...

>> mmg saya tulis jer pun... suis lampu kat umah selalu gak dok petik. bila dipetik, lampu nyala... hehehhehe

Jie on 8/15/2008 12:59 PM said...

heheheh..... kuat betul mitos taik idung masin ni...

entah berpuluh² tahun kita rasa, masih dpt ingat rasa dia masin ke manis...

azlanlin on 8/15/2008 6:51 PM said...

To Jie:

Jie...yang aku lagi pelik ttg metos taik idung nih, Combi kata kelat!...hahahhahah

juleehana on 8/15/2008 11:34 PM said...

>> saya agak jer... saya sendiri pun tak tau...

Cikgu ni main serkap jarang jerr...boleh agak-agak? Macam masak kat dapur pulak...!

>> pun saya agak juga..mana tau kalu jue boleh perjelaskan...

Maap le Cikgu, dulu masa sekolah, cikgu saya tak sempat habiskan ilmu mengenal baik buruk. Saya berguru dengan Cikgu je!

>> ada ka tok guru utk jadi nujum hati... bleh gi nuntut nih..jom join?

Jom..Cikgu carikan tok guru, kita sign up sama-sama!


>> mmg saya tulis jer pun... suis lampu kat umah selalu gak dok petik. bila dipetik, lampu nyala... hehehhehe

Alahai Cikgu...buat masa ni suis lampu kat rumah saya ada masalah sikit..bila petik, semua padam!

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template