Jan 28, 2010

Kuasa Tarikan : Penampilan

Penampilan dalam berpakaian amat bererti bagi sesetengah orang. Namun, ada juga yang tidak mementingkan penampilan berpakaian. Semuanya bergantung pada personaliti seseorang.

Ada sesetengah orang lelaki, berpakaian adalah mengikut situasi. Ada yang suka berpakaian kemas walaupun simple. Ada yang gemarkan lengkap segala akseori badan dan semestinya berjenama pakaian mereka.

Sesetengah orang, tidak bersetuju bahawa cara kita berpakaian mencerminkan peribadi kita. Mungkin benar dan mungkin tidak benar. Segalanya bergantung pada tujuan, personaliti kita dan kepelbagaian situasi yang dilalui.



Mari kita perhatikan, gambar anak kecil ini. Pakaiannya adalah simple dan melambangkan keperibadian mereka yang setara dengan peringkat umur. Namun jika pemakaian mereka diubahsuai dan meletakkan cara berpakaian mereka mengikut situasi yang dilalui, pastinya memberi impak yang maksimum.




Apabila diperhatikan, aku sendiri macam tak percaya. Betulkah mereka yang aku kenali? Di awal tahun, pastinya mereka memerlukan gambar ukuran paspot untuk kegunaan di sekolah. Apabila diminta oleh pihak sekolah, stok gambar juga telah kehabisan. Maka....terpaksa la memanipulasikan apa yang ada dan dimurnikan penghasilannya.. Akhirnya, cuci saja gambar tersebut utk dijadikan stok gambar anak-anak berukuran paspot. Boleh kut noooo....?

6 Coretan Lain:

- jinggo - on 1/29/2010 5:50 AM said...

pakaian penting bro
untuk menukar pandangan orang terhadap siapa kita................
tgk gambar 2 jejaka tu.
boleh buat menantu ni.

MeLanKoLi on 1/29/2010 8:34 AM said...

heheh..comeyyy

Che' Pit on 1/30/2010 8:53 AM said...

kalau cikgu nya tak bising2, ok lah tu..

Kunang-Kunang on 1/30/2010 1:54 PM said...

Pada saya keterampilan yang kemas sangat perlu terutama pada pertemuan pertama.

Berbezakan kehenseman gambar adik yang hansem tu,

DUN Behrang 2020 on 2/01/2010 12:46 PM said...

buleh je...'jalan terakhir' terutama bila dh last minute bagitahu...letak muka ko pun buleh per...teknologi bro...hehehee...bukan aku ajor ye!

ain fathihah on 2/21/2010 9:00 PM said...

hehehe kreatifnya Cikgu

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template