Jul 30, 2009

Terjawablah sudah...

Semalam, aku ke PPD Batang Padang di Tapah dengan mem besor. Mem besor nak hantarkan hasil laporan Kajian Tindakannya untuk ke peringkat negeri Perak bagi mata pelajaran Sains dan Matematik. Dua mata pelajaran sekali gus, gila kuasa sungguh ko ye mem besor. Heheheh. Aku jadi 'bos' kerana mem besor yang memandu. Hehehhe

Aku pulak nak jumpa dengan Penyelia Sekolah Rendah untuk dapatkan maklumat awal berkaitan kajian aku nanti.

Sambil berbual dalam kereta, hp aku berbunyi. Nombor hp yang tertera tiada nama.

"Sapa pulak ni?" gerutu hati aku. Aku tekan punat hijau di hp aku. Mem besor dok jeling-jeling. Hehehe

"Assalamualaikum, boleh bercakap dengan En Azlan?" kedengaran suara dari hp cokia aku.

"Waalaikum salam, saya bercakap" balas aku.

" Saya XXXXXX dari JKM Kluang. En Azlan ingat lagi?" tanyanya lagi.

"Ya..ya..Ermmm.. JKM tu apa yer?" tanya aku semula. Aku sendiri dah tak ingat siapa yang bercakap di talian. Aku masih hairan.

Berbual lama juga untuk mendapatkan maklumat, siapa dan kenapa aku dihubungi.

Akhirnya, barulah aku dapat ingati semula butiran-butiran yang pernah kami bincangkan di tahun 2008 dulu, sbeelum aku berpindah ke Tanjung Malim. Alhamdulillah.

"Maaf En Azlan, sebenarnya dah lama majlis ni tertangguh atas sebab-sebab tertentu. Baru-baru ini, barulah dapat kami buatkan keputusan untuk majlis tersebut" beritahunya.

"Ermm..ok" balas aku, pendek sahaja.

"Jadi, En. Azlan di jemput pada Isnin depan (03.08.09) di Segamat untuk Anugerah tersebut. Surat akan dihantar ke alamat terkini En Azlan melalui pos laju", katanya.

"Bolehkah pihak tuan sediakan tempat tinggal (hotel) untuk saya sekeluarga untuk bermalam di sana memandangkan majlis pada pagi Isnin dan saya perlu bergerak ke Segamat pada hari Ahad?", tanyaku lagi.

Mem besor dah mula memacakkan ibu jari tanda bagus kerana sefamili dapat ikut ke majlis tersebut. Hehehehhe.

"Baiklah, saya akan usahakan. Yang pastinya, tempat tinggal akan cuba disediakan. Cuma, saya akan maklumkan pada En Azlan selewat-lewatnya pada hari Sabtu nanti".

"Terima kasih En. XXXX. Saya akan nantikan panggilan Encik dan kita akan jumpa di Segamat nanti", balas aku.

Akhirnya terjawab juga berkaitan peristiwa yang aku lalui di tahun 2008 lalu. Permohonan aku itu adalah sebelum aku berpindah ke Tanjong Malim. Terima kasih semua pihak yang terlibat dalam penganjuran majlis tersebut. Apakah krateria yang membuatkan aku terpilih? Aku akan nantikan butiran selanjutnya dalam surat yang diposkan nanti.

p/s : Entri ini dimuatkan sewaktu aku dalam perjalanan ke KL menaiki komuter. Merayap, jangan tak merayap. UPSI tutup seminggu atas adanya kes H1N1. Yeabeda-bedu!

10 Coretan Lain:

ONE ZABA on 7/30/2009 8:37 AM said...

wah, ko dapat pingat dato' ke tu?????

TokNabe on 7/30/2009 9:40 AM said...

Nampak berubah sakan blog kau ni... kelas gitu.

ain fathihah on 7/30/2009 3:33 PM said...

encik azlan seronok pulak ye upsi diberikan cuti mngejut..

hehe

tp saya rasa tak seronok sgt pn
banyak hal tertangguh n tergendala..

dah la secara tiba2 ja kna cepat2 balik kg...


tp syukur laa..

dah selamat smpai penang dah pn...

alhamdulillah

Pak Ngah: on 7/30/2009 7:52 PM said...

:: tahniah awal atas anugerah khas OKU yang bakal diterima nanti...

Bapak on 7/31/2009 12:06 AM said...

tutup seminggu suruh kuarantin kat umahlah bukan gi merayap...nanti Bapak report kat NC UPSI baru tahu..hehehe

anyway tahniah atas anugerah misteri tue..

azlanlin on 7/31/2009 10:15 AM said...

To One Zaba:

Pingat dato'? uiii kira bertuah le kalu muda2 dpt pingat tu... heheh

azlanlin on 7/31/2009 10:16 AM said...

To Toknabe:

Waaaa...aku terkial-kial lagi nak adjust hal-hal yg kat atas blog tu.. link dan iklan besor, aku tak reti... mcm mana ek?

azlanlin on 7/31/2009 10:17 AM said...

To Ain:

Bab2 mengejut mcm ni mmg best, cuma.. mcm ain katakan le tu..byk kerja tersangkut...terus tak mau pikir apa2 lagi dah. heheheh

azlanlin on 7/31/2009 10:18 AM said...

To PakNgah:

Heheheh...tkasih, rezeki..

azlanlin on 7/31/2009 10:19 AM said...

To Bapak:

Alaaaa..jgn la report Bapak...

Tapi mmg NC nasihatkan jgn dok dekat2 UPSI, bermakna kena g jauh2 dr upsi..maka kena gi merayap le...

Amcm baby?

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template