Feb 21, 2009

Masih mengidam lagi?

Aku mengidam lama dah... Patutnya. apa yang aku ngidamkan ni udah tertunai dalam beberapa minggu dulu. Sayangnya, bila aku call "mamat jambu" untuk capai hajat aku, dia tak angkat hp pulak. Aku bagi sms pulak. Tidak berbalas pun... Aku heran, sebelum aku nak comfirmkan dengan mamat jambu tu..uiiii, bukan main meriah lagi. Macam2 ada katanya.. Boleh jumpa di mana-mana saja. Kalu setakat di Tanjong Malim, apa la sangat katanya. Tup-tup appoinment aku tak jadi. Hampehh... 'berat kepala' aku jadinya. Apparaaa itu mamat jambu!!! Aku keciwa appointment terbatal.

Beberapa hari lepas, hp aku yang makin senggugut bunyinya, berdering sewaktu dalam kuliah. Kelam-kabut aku jadinya.

Nama 'mamat jambu' tertera kat skrin hp yg makin kabur.

Aku : hello

Telefon: ellloooo abngggg..

Dup-dap, dup-dap jantung aku. Sopannya suara, terdetik dalam hati aku. (Suara pun boleh sopan ek!!!)

Aku : Laa...ingatkan udah lupa kat saya..

Telefon : Bang, saya minta maaf sebab tak jadi jumpa sebelum ni.. Saya ada hal sikit le bang.

Aku : Takpa.. kekadang mmg kita mcm tu. Aral yang datang, mana kita jangka...kan?

Aku semacam dua macam je memahami situasinya. Ermmm...suara merayu dan "merayau"nya dah keluar - aku memang kalah!!! Hati aku lega bila dengar suaranya. Aku dah nekad, apa-apa pun berlaku, aku tetap lepaskan hajat aku supaya aku tak mengidam lagi. Kepala aku makin berat bila mengenangkan appoinment dulu tak jadi. Dulu aku dah memang ready untuk jumpanya. Ready segala-galanya. Fizikal, mental, jiwa dan raga. Tup-tup, tak jadi. Frust oiiii.

Telefon : Malam ni saya ada free. "Barang" saya dah ok bang. Yang dulu dah kira ketinggalan zaman. "Barang sekarang" lagi baik daripada dulu bang. High Peformance bang..

Aku : Bagus la kalau macam tu... bila kita nak jumpa?

Telefon: Malam nanti kita jumpa. Saya tunggu bang kat Petronas TM. Saya bawa kelisa silver + pink.

Aku : Ok. Kita jumpa nanti. Saya dah mengidam ni....Hehehhe.

Telefon : Ok bang. hehehe. Kita tengok barangnya nanti yer bang.... bye!

Waduh....mengidam aku datang semula. Tak sabor...tak sabor...


Nanti boleh check di kedai, berapa gheganya.
Di TM, kedai2nya canggih sangat sampai xde stok.
hehehhe



(yang penting boleh rakam daripada TV)
>> sumber inspirasi - Mr Amran! TQ <<

16 Coretan Lain:

Desperado on 2/22/2009 12:35 AM said...

Jambu? Bahaya tuh..mencurigakan!

TokNabe on 2/22/2009 9:13 AM said...

Jadi jer ler.....1 camcoder, 1 DSLR. Tu cun habis la.

DUN A. RANI on 2/23/2009 8:58 AM said...

fuh...bahasa...ingat ngidam apa td...!

sahabat on 2/23/2009 9:58 AM said...

Mano gambo barang idaman tu bang?... dah dapat ke...post le kat sini... bole kongsi-kongsi

azlanlin on 2/23/2009 10:34 AM said...

To Desperado:

Yang 'jambu' tu le yang lemak dan manis..hehehhe

azlanlin on 2/23/2009 10:35 AM said...

To TokNabe:

Baru camcoder, DSLR belum minat sesungguhnya...pakai yg kamera kompak lagi mudah dan senang dibawa...hehehh

azlanlin on 2/23/2009 10:35 AM said...

To DUN:

Ngidam yang udah tertunai...hehhee, leggaaaaa...fuhhh

azlanlin on 2/23/2009 10:36 AM said...

To Sahabat:

Udah post gambornya...warna biru lagi. Stok silver mcm biasa2 selalu tengok kan? Yang hitam payah nak dapat stok...

GPI SKSV on 2/23/2009 10:30 PM said...

bila nak nunjuk pd rakan semukim ni??

gergento.com on 2/24/2009 8:52 AM said...

kaluo kuo nak beli barang tu, nasihat aku tengok apo kuo nak buat,pegi servey dulu, bukan harga penentunya....aku dah lame beli barang tu ttp skrg dah lama tak guna pulak....

ujie on 2/24/2009 10:20 AM said...

ahakss....ler...tipah tertipu!!hahaha..igat kan mngidam pe td..

Miss Jaz on 2/24/2009 8:14 PM said...

salam mr.azlan..terkejut jue baca n3 nie.he..he..bua suspen jer mamat jambu tuh...he.he..semoga dapat apa yg diidamkan...ahakss

azlanlin on 2/25/2009 8:15 AM said...

GPI SKSV:

Memang dah ada...bila kita nak ngeteh...

azlanlin on 2/25/2009 8:17 AM said...

To Gergento.com:

Penggunaan sesuatu bergantung pada seseorang...apa kata ko punya yang dibeli, jual jer...hehhehehhe bagus tak ideanya?

*SiRibenMerah on 2/25/2009 2:04 PM said...

hasilnya??

azlanlin on 2/26/2009 9:29 PM said...

To Siribenmerah:

Hasilnya seperti dalam gambar tu...camcoder biru "bertenggek" atas laptop putih...heheh

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template