Jan 20, 2009

Obama Celup..



JAKARTA – Yang pasti, seorang jurugambar majalah di Indonesia, Ilham Anas tidak akan menghadiri majlis angkat sumpah Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama di White House, Washington, esok.

Ini kerana sekiranya beliau hadir, sudah pasti dirinya juga menjadi perhatian orang ramai kerana memiliki wajah seiras dengan Obama.

Ilham, 34 tahun, memiliki wajah seperti Obama jika dipandang dari beberapa sudut.

Dia menjadi terkenal di Indonesia selepas Obama menang dalam pilihan raya Presiden, November tahun lalu.

Ilham kini hidup senang dan menerima bayaran lumayan dengan hanya berlakon sebagai Obama dalam satu iklan televisyen.

Obama sendiri memiliki ramai peminat di Indonesia kerana pernah menetap di Jakarta selama empat tahun apabila ibunya, seorang warga AS, Ann Dunham mengahwini Lolo Soetoro iaitu seorang rakyat Indonesia beragama Islam.

Dunham berkahwin dengan Lolo selepas bercerai dengan bapa kandung Obama yang berasal dari Kenya.

“Apabila Obama menang, rakan-rakan sekerja saya melakukan jenaka terhadap saya – mereka menyuruh saya memakai sut dan tali leher sebelum merakam gambar saya yang berlagak sebagai Obama,” katanya yang lahir di Bandung.

Sumber: Kosmo

7 Coretan Lain:

rantong on 1/20/2009 1:06 PM said...

Sekadar mengingatkan. Amalkan doa ini.

Dari Surah Al-Baqarah ayat 286, bermaksud;

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebani kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah Pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir".

echah_syed on 1/20/2009 10:46 PM said...

rambut ko dgn obama mcm sama aku tgk.. :p

senyum pun sama.. :)

satu hari nnt ko pun mesti fofular mcm dia..sape nak jwp?

*dah berbuih bodek ni*

azlanlin on 1/21/2009 12:41 PM said...

To Rantong:

Tkasih dan insyallah, sesamalah kita ke arah itu...

azlanlin on 1/21/2009 12:42 PM said...

To Echah@ Combi:

Sama ke? Bukan ke aku lebih hansem dan manis drp dia...hehehehheh...

Bodek??? Ko nak apa nih...cakap jer! Jagan le memalu pulak..hehhe

ita.itu on 1/22/2009 12:21 AM said...

gelak aku ngk gmbrnye..sama betul ek..hehe

azlanlin on 1/22/2009 9:21 AM said...

To Ita.itu:

Sama tapi tak serupa...lain acuan semasa celup! heheheh

AnnDee72 on 1/23/2009 4:56 AM said...

a'aa ler sama.. bro azlan pun ada ler juga iras2 hehe.. tang rambut jerk :)

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template