Jan 10, 2009

Kunjungan Taman Pelangi

Lewat petang hari ini, jam 5.00 petang aku ada appoinment ngan member baru aku! Dia buat phd dalam bidang muzik di UPSI. Kami pekena roti canai dan milo tarik di kedai mamak sebelah Billion. Tetiba Mem Besor telefon. Tayar kereta pecah katanya. Selang beberapa minit, telefon aku berdering lagi.

"Yang, Rashid dan Ina dah sampai," kata Mem Besor.

"Ok," balas aku.

Hujan mula renyai. Aku dan member mula beredar dari kedai mamak. Rumah aku dikunjungi sedara-mara. Adik ipar dan biras aku dari KL tiba jam 6.15 petang ni. Ini adalah adik yang kedua bagi mem besor aku. Adiknya yang pertama tinggal di Melaka. Mereka belum sampai lagi ke rumah aku.

Tiba saja di rumah aku, hujan turun mencurah-curah. Lapor le jadinya. Dapat juga pekena pisang goreng (tak jadi le tepung macam di rumah Kujie itu hari. Hehehhe. Bila gamaknya aku nak dapat?), keropok warna-warni dan milo! Best jugak dapat makan sesama adik beradik!

Adam...tengah seronok mengemop lantai!

Aku seronok melayan anak lelaki sorangnya itu. Maklum le, anak pertama dan keduanya ialah perempuan. Yang ketiga baru dapat lelaki pertengahan tahun lepas. Adam, nama dipanggil. Semakin lasak dan 'mengemop lantai'.

Aku bila lagi nak menimang yang kecil????? Hehehhe!

6 Coretan Lain:

echah_syed on 1/13/2009 3:08 PM said...

musim ujan ni sesuai utk mengawan..muahaha :p

lucah ke??

opps!

muadzlife on 1/14/2009 11:28 AM said...

wah azam 2009 yer..nak menimang cahayamata..heehhee..insyaAllah..

DUN A. RANI on 1/15/2009 10:00 AM said...

Aiii brader Lan...bila-bila pun boleh daa...di mana ada "kemahuan"...sila sambung sendiri...

azlanlin on 1/19/2009 12:04 PM said...

To Echah:

Dah tak kira musim untuk mengawan.. heheh. Itu namanya, selera tak bermusim.. hahahha

azlanlin on 1/19/2009 12:05 PM said...

To Muadzlife:

Hehehehhe...nak kata apa ek?

azlanlin on 1/19/2009 12:06 PM said...

To DUN:

apa beza pulak dengan ada KEMAHUAN, tapi KEMAHUAN berlalu pergi...hahhah! Jenuh-jenuh-jenuh!

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template