Nov 14, 2007

Al-kisah PakBudin..

Alkisahnya, hebohlah satu Borneo bahawa PakBudin yang telah pencen RTM Kuching dan terus menetap di Kuching telah mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu dalam program RTM di Kuala Lumpur. Walaupun hanya kelas ekonomi tapi bagi PakBudin, itu sudah cukup menggembirakannya.

Dipendekkan cerita, hari dijanji telah tiba. PakBudin pun sudah menunggu seawal subuh di lapangan terbang. Kapal terbang sampai, PakBudin pun naiklah dan terus ambil tempat. Sebelum kapal terbang berlepas, pramugari Azi pun memeriksa penumpang supaya semua duduk di tempat masing-masing dan bersedia untuk berlepas.

::Gambar Hiasan::
Uiiii...bergaya sakan si PakBudin tu yer....heehheheh


Akhirnya, pramugari Azi nampak PakBudin duduk kat kerusi bisnes kelas, setahunya tak ada penumpang kelas bisnes hari itu. Dengan berbudi bahasa, pramugari Azi menegur;

"Pakcik, pakcik tak boleh duduk kat sini, boleh Pakcik pindah duduk di belakang?" kata pramugari Azi dengan senyum simpulan manoknya.

"Eeehhiii....bagus sungguh orang kapal terbang ni (Pramugari Azi). Tak apalah nak, pakcik selesa kat sini", balas PakBudin dengan kembang-kempis hidungnya sambil matanya menjeling ke arah.....Pramugari Azi tu.

Mana tak selesanya, kelas bisnes, mati akal pramugari Azi tu. Termasuk pramugari Chombi dan pramugara Arsaili datang silih berganti. Sakit kepala dibuatnya nak memahamkan PakBudin yang bermuka seposen tu.

Pilot AbgPutra yang menunggu lama nak berlepas, bengang kenapa masih belum ada isyarat kata 'okay' daripada Ketua Pramugari OD, dia pun keluar tengok.

Setelah diceritakan oleh pramugari Azi, Pilot AbgPutra itu pun pergilah kat PakBudin.

"Pakcik, boleh tengok tiket?" PakBudin pun menyerahkan tiketnya.

"Ooooo...pakcik nak pi KL yer pakcik?"

"Ya nak..."

"Tapi Pakcik, kerusi depan ni pi Johor Bahru, kerusi belakang baru pi KL!"

"Laaa ya ke nak? Nasib baik anak bagi tau."


Azlanlin:
Ooooo PakBudin....jangan suka hati nak dok mana saja...!

13 Coretan Lain:

Antulawa on 11/12/2007 8:46 PM said...

huh...peramugari azi menjeling kat Pakcik Budin..dalam hati berkata..emmm hemsem giler dia ni tak patut panggil pakcik aku kene panggil abang ni..terus dia panggil bang..Budin!Bang Budin terus pingsan dan peramugari Azi terus beri bantuan pernafasan!Rupanya Budin bukan pingsan tetapi dia buat buat pingsan!Apa lagi Pilot abg Putra pun terus marah dan meninggalkan steering(aku tatau depa panggil apa)Kapal terbang jadi terhoyong hayang dan budin dan peramugari azi bergulingan dalam kapalterbang....dan masa tu muzik latar berbunyi lagu hindi boli curia...buli candena..ahh ahhh

TokNabe on 11/12/2007 8:52 PM said...

Tambahan sikit :

sebelum naik kapal terbang pakcik budin telah menanggalkan kasutnya di tangga kapal terbang.....

UncleJ on 11/12/2007 10:24 PM said...

tambah sikit lagi:
sebelum naik kapal terbang, pak budin telah dibekalkan oleh isterinya embuyat utk dimakan didlm kapalterbang....ekeke

well done lan....isk guna sebenar tak takut ker??

wah ensem giler pak budin nih..no wonder jadi kegilaan ramai wanita...hehehe...tapi tu gambar pak budin 20 thn dulu..huwaaaa

eylla on 11/12/2007 11:17 PM said...

hheeee seb baik pilot tu terer

DUNIABUDIN on 11/12/2007 11:37 PM said...

kesian pak budin. sesampai di kuala lumpur dia sesat jalan. nasib baik berjumpa pramugari azi yang membawanya jalan-jalan. ketika lapar, azi bawa pak budin makan di kedai mamak. pak budin order roti canai, telur separuh masak 4 bijik, madu, manisan, kopi jantan. melihat makanan yang dipesan pak budin, azi mula takut. ``mampus aku malam ni... Pak budin macam nak lepas geram tu...''

azi bertambah takut bila pak budin tanya dia, ``mana nak cari gambir serawak...?''

Larikkkkkkk

echah_syed on 11/13/2007 1:38 AM said...

dugaan demi dugaan kpd pilot abg putra..setelah tiba diKL..pak budin tidak mahu turun dari kapal terbang...

alasannyer ini 1st time naik kapal terbang...alamak !! sioklaa pulokkk..

puas dipujuk oleh crew cabin...namun pak budin masih ketegaq...

sehinggalah diberitahu bahawa kapal ni akan meletop...

apalagi bila pak budin dengar kapal nk meletop..x cukup tanah dia berlari..aiseyyy kuat la pulokkkk...akibat kopi jantan yg dipromosi oleh unclej...

p/s : pak budin takut mati sbb dia lom kawen lagi...kuota masih ade 3 bahhh !!

~ abg bud ampunn.. ini adalah rekaan semata tidak ade kena mengena dgn yg idup atau yg telah tiada...pesanan dr pihak penaja >>> azlanlin

Mak Su on 11/13/2007 9:10 AM said...

pak budin kat tepi tangga tanya mana tempayan yang isi air tu, sebab dia nak basuh kaki dulu sebaik saja tanggalkan kasut sebelum naik kapal terbang.. kalau aku tak basuh kaki aku tak mo naik tangga, pak budin cakap. mak pesan kena ikut oooooo

Antulawa on 11/13/2007 7:59 PM said...

pramugari azi memegang tangan budin..ahh kasarnya bulu roma budin ni keras terpacak macam dawai tembaga!Dia merebahkan budin atas katil...lalu memberkas kaki dan tangan budin dalam keadaan terlentang 4 cabang.Kira adegan lepas ni lebih sadis lagi seolah macam filem Mr and Mrs Smith!Pramugari azi mengeluarkan pistol air lalu menembak Pak Budin...pong pong!Pak budin lemas di daratan ..Pak budin mati lalu pramugari azi menempah keranda yg siap dgn dvd player dan streamyx buat pak budin dan tv 29 inci sebab pak budin nak tengok RTM dunia...malah pak budin juga berpesan nakkan astro kesemua cenel dan berwasiat agar tolong update semua blog semasa ketiadaannya!Peramugari azi juga menempah lampu lip lap dan menyediakan tuak supaya pak budin mabuk dan boleh beraksi lebih hebat sebab tak sedar!Adoi dah melalut aku...korang tolong sambung jer..biol otak aku fikir plot citer ni...

arsaili on 11/13/2007 10:24 PM said...

antulawa - steering wheel tu kan auto..tak logic betul la bila pilot tingalkan steering jadi hoyong hayang..ekekekeke
creative gak sdr azlan ni yer..uhuhuuhu

© Oshun/EM Muhammad/Nadia Emarele Muhammad on 11/15/2007 3:50 PM said...

Lahai...
Sian Pak Budin tu. Udah ler tua, kena buli lak ngan Pilot Abg Putra dan Pramugari Azi tu... ngeh ngeh ngeh... Arsaili, dia orang naik kapal terbang zaman jepun tu hah... huhu... tu la pasal.

DUNIABUDIN on 11/18/2007 7:48 PM said...

Kesian pak budin. nasibnye sentiasa malang. sejak naik kapal terbang kena basuh kaki. kena dera atas kapal terbang oleh pramugari azi dan pilot abg putra. dah sampai kl pun dia kena dera jugak. sampai kena perkosa.(pelik juga jantan tua kena perkosa)kahkahkah

echah_syed on 11/21/2007 5:56 AM said...

huhh?? ganaz giler paramugari azi tu ??

~ reality pun cm gitu ker??

~ hebatz u !! :P

swell on 11/27/2007 4:43 PM said...

wakkakakakakaa....
Pak budin tu.. walaupun kena perkosa tapi dah siap makan 4 biji telur ayam separuh masak campur madu ngan gambir sarawak.... Jap... Sekarang ni sape kena perkosa nih....?

Tak paham tul....

p/s Sowi arr. First time tinggalkan tapak kaki kat sini tapi tak minta izin pun.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template