Oct 13, 2009

Cuai atau pelupa..adehhh!

Penyakit aku ini mula melingkari hidup aku. Pantang aku alpa, ianya akan menyerang. Serangan yang aku terima tak mampu aku tangkis lagi. Adehhhh...

Nak kata tua bebenor, idak le juga sebab masih ramai yang lebih tua daripada aku tapi masih ok. Nak kata muda, juga tidak sebab aksesori silver semakin memenuhi ruang kepala aku. Tapi dengan penyakit baru ini, agak jenuh aku nak atasi. Sungguh, pantang aku alpa!

Beberapa bula lepas, jam tangan orient aku entah ke mana perginya. Entah di mana aku meletakkannya. Jika ianya tidak berada di tempat sepatutnya, memang aku hilang panduan untuk mencari semula! Maknanya, jam tangan aku itu entah ke mana... Tambahan pulak, aku tidak bekerja, jam itu tidak selalu di tangan....abissssssss.....

Petang tadi, setelah pulang aku daripada bertandang rumah rakan sekuliah aku daripada Indonesia.. entah ke mana hp cokia aku! Adehhh.. Malamnya, selepas Maghrib, aku kembali ke rumah sewaan mereka, tak jumpa! Aku sedari apabila aku hendak menggunakan hp. Aku tercari-cari dalam poket seluar, tak ada! Aku geledah dalam kereta, juga tak kutemui... ke mana perginya? Di mana hilangnya? Cuainya aku.. adehhhhh...

Yang peliknya, aku cuba call hp aku menggunakan hp mem besor. Deringan ada daripada hp mem besor, bermakna hp aku mmg berbunyi dan dilihat dalam kereta. Tak nampak dan tak dengar bunyi! Adehhhhh....

Aku akan buat geldah besar-besaran dalam kereta.. tunggu ko hp! Jaga ko main nyorok-nyorok dengan aku ek!!!!

Cuai atau pelupa?

Adehhhh.....

7 Coretan Lain:

DUN Behrang 2020 on 10/13/2009 9:53 AM said...

Bro...yg aku tahu ko bukannya tua lagi tapi ko pun bukan muda benor...

Lupa cenggitu tak pe lagi...jgn lupa diri dh le...satu lagi bro...ko pun dah lupa nk ngeteh sejak dua menjak nih!

Tie on 10/13/2009 10:48 AM said...

Uwaaa.....nampaknya penyakit kita sama.

Tie ni sebagai suri memang banyak kerja,dan banyak benda perlu diingatkan. Pernah satu hari cari hp satu rumah.

Lastly, guna hp anak cuba call hp Tie. Rupa2nya belakang kerusi..sedang dicharge. Siapa yang charge ? Tuan punya diri laa...., baru teringat, hihi...

ONE ZABA on 10/13/2009 11:32 AM said...

address blog tak lupa pula...

tapi kawan kita Bad tu lagi teruk tau...caya la cakap aku ni.

Bapak on 10/13/2009 12:45 PM said...

banyak makan kepala ikan kot..hheheh

Brahimnyior on 10/14/2009 9:06 PM said...

Hahaha..

Bila hang nak sedaq woi? Bawak-bawaklah berhenti 'mengasap' tu.


Tu salah satu sebab yang menyebabkan hang cepat lupa..

Aku doakan hang berjaya berhenti 'mengasap' sigaret...


Hang try rokok daun, buleh?

ain fathihah on 10/14/2009 11:54 PM said...

mujur masih ingat password blogspot ye encik azlan. hehe.

lepas dah jumpa hp tu nt,
wajar difikirkan,
perlukan gnakan rantai beskal dan gantung hp tu di leher.


ngee hehe

Rashid on 10/16/2009 10:34 PM said...

salam

tuu tanda suruh beli yang baru kot. hehe

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template