May 27, 2008

Pusingan Akhir...Hari ni dan esok

DSAI..bakal Perdana Menteri kita...

Dalam blog aku ni, tak pernah aku komen tentang senario politik negara. Cuma aku semakin nampak hala tuju dan arah kita akan datang. Sama ada teori aku ni betul ke idak, aku peduli apa....kan? Sebab ini adalah pandangan aku....

Senario politik negara kita yang dikatakan semakin caca-merba ini ialah yang hanya melihat dari sudut mata kasar. Kutuk-mengutuk, tembak-menembak, taji-menaji...semuanya adalah asam garam berpolitik. Bukan mudah untuk menceburi kancah ini. Pastinya, muka tebal dan hemoi, senyum yang sentiasa di bibir, mulut manis, gerak hati sendiri yang amat kuat hingga orang lain tak boleh membaca tindakannya...serta sentiasa cool... maka, bolehlah mencuba!

Jika tidak, hentikan je ler...sebabnya, telinga kita akan cepat panas, hati kita sentiasa tak tenteram, kepala hotak kita jadi bengang... sebab ruang ini sangatlah rencam dan di luar jangka hasilnya... hari ini kawan, esok boleh jadi lawan dan hari ni lawan, esok boleh jadi kawan! Hakikatnya, orang yang berwatak lurus dan bendul, dok diam-diam.

Bagi aku DSAI adalah seorang tokoh perancang yang hebat. Susunan strateginya penuh tragis. Hanya DSAI saja yang mampu menyaingi aura kepimpinan Tun Mahathir. Namun, oleh kerana sikap tidak sabarnya, maka terjunam di penjara walaupun tilam-tilam menjadi bukti yang diusung ke sana-kemari. Aku yakin, semasa beliau beristiqomah di penjara, membuatkannya berfikir bahawa sabar adalah elemen penting dalam politik!


>> bersambung<<

4 Coretan Lain:

suealeen said...

salam membalas kunjungan...

sikap tak sabar @ melawan cakap TDM? kesian tilam jadi mangsa... pengaiban teramat sangat sebelum zaman millenium.. (CSI tak perlu angkat tilam untuk buktikan 'bukti' berada di tmpt kejadian). namun saya percaya dia tak bersalah berdasarkan kepada naluri isteri & keluarganya yang kuat menyokong.. (erkkk... ada ke bini suka suami gay? sedangkan Elton John pun cerai dengan bini dia tu). & ada ke di antara kita ni yang sanggup masuk jail 6 tahun? oh ye sebagai memoir.. yang lain2 pernah masuk jail ditahan ISA - uncle kit, karpal singh, tian chua, mat sabu, lim guan eng... itu belum masuk yang kita tak tahu.. saya baca yang umur 11 tahun pun ada ditahan sekitar tahun 2005!

hati saya kuat mengatakan bhw ada alliance antara PakLah (scapegoat.. bio semo yang buruk tu nampak kat dia) - KJ - Anwar. wallahu'alam. kalo perasan DSAI kurang (or tak pernah?) mengganggu PakLah & KJ, betul tak?

apa-apapun Allah s.w.t. itu perancang yang terbaik dan Dia tahu apa yang terbaik untuk manusia keseluruhannya... walau pun pada pandangan mata kita macam tak elok je.. semuanya ada hikmah...

sori... berleter panjang... melepaskan geram, meluahkan perasaan...

azlanlin on 5/27/2008 9:09 PM said...

yeah....saya ada beberapa teori dan bukti...(akan update) penyusunan semula kekuatan org melayu sedang berlaku! UMNO akan terus kukuh, cuma sekarang harus bertahan saja... maintain jer..

Kaki2 pembodek zaman Tun semuanya terlungkup... Banyak muka baru di kalangan PakMenteri dan DSAI punyai enagruh dan pengikutnya tersendiri.

Malahan, KJ juga bakal menteri yg ternama suatu hari nanti...Beliau sedang proses pembelajaran senario politik.. utk bakal pemimpin akan datang!

zino on 5/28/2008 6:13 AM said...

apa pun asal jangan akhirnya malaysia tergadai melayu terpingkir dah le tak kisah siapa jadi pemimpin..

Anonymous said...

pemimpin datang dan pergi. ada pemimpin yang dah pergi tapi dok buat kacau, usik sana, usik sini. ada pemimpin yang rasa dia saja yang betul, orang lain mesti ikut cakap dia. ada yang jenis syok sendiri, asal saja pengikut sokong, mereka rasa diri hebat, tapi cakap saja yang berdegar-degar, lebih guna emosi dari otak dan fakta. contoh banyak dalam sidang dewan rakyat.

pengikut pulak banyak yang jenis pak turut dan tukang angguk. mereka tak boleh berfikir secara rasional dengan minda terbuka. jenis ni ramai. pengikut sebeginilah yang menjadikan pemimpin tak "sedar diri" dan tak tau yang tindakan mereka selama ni banyak yang tak betul.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template