May 28, 2008

Ermmm.. menarik..

Semasa aku mendengar RadioKita, ada permintaan lagu pendengar dari Sabah yang memang menarik dan tertarik untuk aku mengetahui dan merenungi lirik tersebut. Lagu itu di didendangkan ole The Zikry yang bertajuk, Isteri Solehah. Aku meminta bantuan PakCik Google, dapat le jugak lirik tu...

Lirik ini amat baik di renungi oleh semua pembaca blog ini..

Saff-One (Zaini & Naazeri Raihan)

Isteri Solehah

( 1 )
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata, penawar hati, penajam fikiran
Di rumah dia isteri, di jalanan kawan
Di waktu kita buntu, dia penunjuk jalan

( ulang 1 )

Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa, dia mengingatkan

( ulang 1 )

Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita, dia betulkan
Penghibur di waktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya

( korus )
Dia umpama tongkat si buta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan

( ulang 1 )
( ulang korus )

9 Coretan Lain:

muadzlife on 5/28/2008 12:09 PM said...

harap ramai gak suami2 yg baik2..hehehee

mama ranggie on 5/28/2008 12:25 PM said...

syahdu betul lg ni...

Aleeya on 5/28/2008 1:13 PM said...

ececehhh sayu lak bila aku membacanye :))

suealeen said...

saya memang suka lagu2 nasyid... the zikr ni salah satu kumpulan yang paling banyak lagunya disadur kembali...

azlanlin on 5/28/2008 10:06 PM said...

To Muadzlife:

adakah wujudnya suami yg baik2 drp isteri yang baik-baik?

atau

adakah wujudnya isteri yang baik2 drp suami yang baik2?

atau.....?

azlanlin on 5/28/2008 10:07 PM said...

To Mamaranggie & Aleeya:

Syahdu dan sayu diiringi pulak dengan keinsafan...tentunya ada hikmahnya...kan? Bayangkan kalu dihayati tetapi buat derkkkkk jer.. jenuh juga yek?

azlanlin on 5/28/2008 10:09 PM said...

To Suealen:

Ini kali pertama saya mendengar nama kumpulan tu... terus jatuh hati!...hehehhe Apa lagu lagu nasyidnya yang menambah kesyahduan yek?

suealeen said...

cuba tengok Lirik Nasyid The Zikr

dinyanyikan semula:
1. sepohon kayu - saujana.
2. dinul huda - hijjaz.
3. tanpa agama - hijjaz.
4. rasulullah - raihan + lain-lain.

antara ahlinya termasuk nazri (x-singer raihan)..

azlanlin on 5/29/2008 10:28 AM said...

To Suealeen :

Tima kasih sesangat.... bangga saya ada kengkawan mcm suealeen... toce-toce...

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template