Jul 6, 2008

Mata dan Mata-mata

Agak lama entri ini terbiar kosong. Sibuk dan menyibuk silih berganti. Sedar-sedar hari dah malam. Itulah keadaan sekarang, membuatkan kita dihambat masa kerana pebagai aktiviti seharian perlu dilunaskan. Cuma, bagaimana kita menyediakan masa yang berkualiti utk saat-saat yang penting!

Jumaat lalu, Amirul mengadu bahawa matanya dah mula tak nampak tulisan di papan hitam di sekolahnya. Nampak gayanya dah dua orang anak aku mengikut langkah aku. Amira dan Amirul. Cuma si kenit (Amir) je yang masih maintain macam mamanya - tidak berkaca mata.

Malamnya, lepas berbuka puasa sempena 1 Rejab, kami sefamili meronda-ronda di bandar Kluang untuk mencari kedai cermin mata yang sering aku kunjungi. Amirul diuji matanya. Dia kena pakai cermin mata special.

"Laaa...abang dah jadi macam Inspektor Gadjet la mama", kata si Amir

Kami semua ketawa. Amirul turut menyengih. Sempat juga aku snap gambar Inspektor Gadjet tu untuk kenang-kenangan.



Dah selesai urusan mata.. banyak pula mata-mata yang menjeling. Jelingan itu muncul apabila aku snap gambar si Amirul dan Amir kat kete hitam tu. Kete hitam tu, aku dok layannya seminggu sudah. Mazda Estina 323, baru dibeli utk layan selera pomen-pomen aku yang muda trang tang-tang. Melaram sakan le aku minggu ni layan selera muda aku. Hahahahhaha.

Kemudian, kami pekena Nasi putih + Tomyam + Itik Panggang. Maklum le berbuka cuma milo dan roti bakar jer.

10 Coretan Lain:

Pak Ngah: on 7/06/2008 2:55 PM said...

:: salam... banyak sebab musabab yang bercampur aduk menjadikan penglihatan tu perlu dibantu...

Sharifah Hassan on 7/06/2008 10:40 PM said...

Salam...

Mazda Estina 323...

Model baru kut sebab dulu pernah tengok Mazda Astina 323 yang matanya kelipot..kelipot!

Tak sama kut!

Lily.Lulu. on 7/07/2008 11:16 AM said...

kita nih pun kecik2 lagi dah pakai spek bang ...

terlebih rajin baca buku dan tgk tv aagaknya dulu

hehehehe
;)

echah_syed on 7/08/2008 11:28 PM said...

hitam itu menawan ! :p

Mak Su on 7/11/2008 1:09 PM said...

kiut jer inspektor gadget tu.... :D

Beruang Madu on 7/15/2008 12:21 PM said...

takper lah...janji dia na ke sekolah itu dah syukur... kemana lah tumpahnya kuah kalau tka ke nasi

salam singgah dari beruangmadu.com

arsaili on 7/16/2008 9:42 AM said...

salam,,fuyooo sportynya

aNgRiAni on 7/17/2008 3:50 PM said...

comeyyyy jer pakai cermin mata tu
:-))

PakTeh on 7/18/2008 8:48 AM said...

zaman ni: kalau la dapat kereta pakai sumber tenaga air & bukan petrol.. isk bestnya. tak lawa pun tak pa. boleh buat telaga tepi rumah, bubuh air dalam tangki pakai timba.

lama dah tak mandi telaga pakai timba. isk..

cendawanintim on 7/19/2008 4:53 PM said...

Budak bertuah saya tuh pon cam risau gak saya ni, asyik ngadap tb n ps2 ajer...

wahhhhh, selera muda nampaknyer menjengah kembali..

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template