Nov 6, 2023

06.11.2023 - Rawatan Susulan : Sakit Jantung (2)

Hari ini, awal pagi lagi telah aku bergerak menghala ke Hospital Besar Raja Bainun, Ipoh. 
Siri Pertemuan di Hospital

Mengapa Ke Hospital?

Hari ini 06.11.2023 (Isnin), adalah  tarikh pertemuan dengan doktor setelah hampir sebulan aku keluar wad 5B pada 30.9.2023 lalu. 

06.11.2023 - Tarikh Pertemuan


Isu Parkir lagi..!!
Isnin, parkir awam penuh di kawasan hospital.  Terpaksa aku meletakkan kenderaan di luar kawasan. Jauh juga untuk berjalan kaki ke Klinik Pakar Perubatan HRPB. Namun, dengan aplikasi Park@Perak agak mudah sistem pembayaran dan boleh tambahan masa menerusi telefon bimbit sahaja. 
Aplikasi PARK@PERAK

Bagaimana keadaan aku?

Hampir sebulan aku keluar Wad 5B pada 30.09.2023, pelbagai hal kondisi badan telah aku lalui. Hilang daya fokus, pening, emosi kurang stabil. Hal ini adalah kesan daripada pengurangan jumlah rokok yang diambil. Minggu ini aku tidak lagi membeli rokok bertembakau. Ini, satu usaha yang memberangsangkan.

Masih menanti utk pendaftaran.


Misi panggil nama aku?

"Azlan Lin", misi memanggil nama keramat itu. 
Aku terdengar juga nama keramat itu dipanggil. Aku tak jadi bangun untuk ke kaunter. Ini kerana ada wanita di hadapan aku telah bangun dan menuju ke kaunter setelah nama itu dipanggil. Aku lihat wanita itu tersengih kerana kesilapannya. 

"Azlan Lin", nama keramat itu dipanggil lagi. Aku bangun dengan kompidennya dan menuju ke kaunter. Betullah, nama itu adalah nama aku bukan nama wanita tadi... !

"Encik, ambil nombor ini dan boleh ambil bacaan tekanan darah dan buat timbangan berat dan tinggi", kata misi sambil serahkan kertas nombor giliran. 

"Baik, terima kasih", balas aku dengan penuh hormat dan sopan. 

"Wah, bagus bacaan tekanan darah ni. bagus encik", kata pembantu perubatan yang mengambil bacaan tekanan darah.
128/78 
Bacaan tekanan darah untuk hari ini. 

"Alhamdulillah, 128/78. Nadi pula 82. Berkat bimbingan dan nasihat doktor dan pengawai seperti encik juga. Terima kasih yea.", balas aku. 

Timbangan Berat : 72kg (berubah sbb aku snap gambar)
(Bacaan asal : 71.7kg)

Bacaan Ketinggian : 166cm

"Eh, Berat saya bertambah juga la tuan. Sejak keluar hospital sebulan lepas, saya kurangkan merokok. InsyaAllah, ke arah berhenti merokok !", tambah aku lagi. 

Catatan/Bacaan Utama
BP : 128/78
P : 82
Berat : 71.7kg
Tinggi : 166cm


Apa kata doktor?


Tunggu....

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template