Mar 6, 2016

GILA : Takkan sesekali aku mengaku

Simptom "orang gila" akan dipandang 'lekeh' oleh orang yang menganggap dirinya normal. Orang gila itu pula takkan mengaku dirinya adalah gila. Tetapi, cuba kita lihat dunia realiti di sekeliling kita. Betapa ramai orang yang memang "gila".

Ada yang gila pangkat, ada yang gila duit, ada yang gila harta. Siang-malam hanya kira duit dan harta. Kekadang nak tidur pun jadi susah kerana asyik teringatkan duitnya bertimbun-timbun dan hartanya yang berkoyan-koyan. Itu bukan gila ka?

Sebenarnya. dah lama blog aku ini tidak ditulis. Sudah lama tidak dicoret. Sudah lama tidak aku jengah. Hal ini, memang aku mengaku sebab aku berasa malas nak menulis. Ini berpunca aku dapat alihkan malas aku menulis di blog kepada rajin menulis di FB. Ringkas, padat dan mudah dengan menggunakan telefon bodo yang dianggap pintar. 

Adakah telefon itu memang pintar atau aku yang bodo kerana aku tak boleh tertinggal telefon di rumah, pasti aku berpatah balik semula untuk mendapatkan henpon itu. Pintar sungguh telepon itu. hampeh sungguh !!!... atau ... telefon itu memang bodo dan aku yang pintar sebab boleh menggunakan telefon tersebut walau di mana-masa saja. Walau bagaimana pun, aku takkan aku mengaku yang aku gila henpon...

Sebenarnya, hari ini aku sedikit teruja untuk menulis semula di blog ini kerana aku terbaca sebuah blog santai yang punyai citranya tersendiri yakni di blog FakirFikir. Apabila membaca beberapa coretan diblognya itu, aku yakini bahawa dia temui sesuatu yang aku temui dan menyebabkan berlaku beberapa kesamaan. Namun, kesamaan pada fikir itu adalah tanggapan aku saja. Tanggapan aku ini belum pasti sama dengan tanggapannya. Harap pembaca faham, jika tidak faham, buat-buat faham sudahlah. 

Aku tertarik tentang gila yang ditulisnya iaitu..
Hakikatnya, tidak ada orang gila. Mereka hanya pesakit. Mereka menjadi mangsa penafsiran orang yang melihatnya, dengan menyatakan mereka gila. Mereka menjadi mangsa kerana kelakuan mereka yang bertentangan dengan budaya setempat. - Fakirfikir

Maka, aku takkan sesekali aku mengaku aku GILA..! fullstop.






0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template