May 24, 2010

BANGGA : Walau tidak secantik mereka

24.05.2010 - Hari ini aku mula buat editing gambar. Ramai yang teror, sedangkan aku baru nak mula langkah. Ini dikatakan cubaan pertama walau tidak secantik hasil mereka yang pakar. Meneroka tanpa guru, hanya berpandukan langkah-langkah editing yang dibantu oleh pakcik google. Klik di sini.

Gambar asal

Hasil editing 1
Hasil editing 2

Aku masih perlu belajar lembutkan tangan sewaktu mula melakar warna pada photo sebegini.. Jika ada kelapangan, pasti aku mula menggodak lagi...

7 Coretan Lain:

ABD MALEK SELAMAT on 5/24/2010 11:19 AM said...

Lan.. ko memang berbakat bro.. Hehehe.. aku jeles sangat nih... Nak belajar sesangat... cuti sekolah ni ada bukak tusyen ker.. hehehehe...

azlanlin on 5/24/2010 6:09 PM said...

Bila-bila jer..susahnya nak bertembung masa lapang keduanya. Yang pasti, aku banyak lapang setakat ni...

> Orang keje, aku cuti..orang cuti..aku pun nak cuti..maka nya?

sha on 5/24/2010 9:20 PM said...

Langkah seribu bermula dengan langkah pertama. Kalau langkah pertama sudah sebegini hebat, tak dapat dibayangkan langkah seterusnya... pasti mengalahkan mereka yang pakar. Minat serta bakat dalam sesuatu bidang mengatasi segalanya ... Guru yang hebat tak memberi erti pada yang tidak berminat...kalau tak, masakan "itik di air mati kehausan"! Tak gitu?

azlanlin on 5/25/2010 5:43 AM said...

To Sha:

Terima kasih.
Moga-moga langkah tidak terus terhenti di kala hayunan langkah terus disusun. Bila-bila saja langkah akan terhenti apabila tiba masanya dan tidak siapapun ketahui melainkanNya. Wallahualam.

www.arzone_71.blogspot.com on 7/12/2010 12:44 AM said...

dah amik dslr ke Lan? Aku ni dok usha dari jauh ..belum brani rapat lagi..tabung x cukup. La ni aku pakai fujis9500 je...boleh tahan le? Ngko?

azlanlin on 7/12/2010 2:00 AM said...

Amin, kira power le tu..Fuji S9500. Ada jugak muncung depan. hehheh.. Caiyo lerrr..

Aku jenis sempoi. Mudah dibawak dalam poket walau ke mana saja aku pergi...

Samsung WB1000. Sempoi n kompak!

sifuden said...

dah nampak mcm kat switzerland plak ..mmg hebat ko Lan

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template