Jul 10, 2012

U Plus Mind : I'm Coming....

"Barang siapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah tiada disangka-sangka" (At-Tholaq : 2-3)

*****************************************************
Assalamualaikum WBT.

Agak jarang entri yang boleh dimasukkan dalam WWK ini. Bukan tiada idea atau cerita, tetapi kesuntukan masa dengan hal-hal duniawi yang berkunjung tak kira masa dan tempat. Itulah kita selagi kita bernyawa di pentas ini.

Sebelum ini, beberapa bulan lalu, aku pernah membuatkan sebuah entri tentang perihal pengaktifan OTAK TENGAH sebagaimana yang dibawa U Plus Mind. Klik DI SINI. Aku juga pernah menghubungi syarikat U Plus Mind di Skudai untuk urusan itu. Harga untuk seorang anak yang dihantar untuk kursus tersebut..wow!.


Kanak-kanak yang berumur 6-12 tahun ialah RM888. Manakala yang berumur 13-16 tahun, harganya ialah RM1188.00. Mari kita congak sama-sama untuk 2 orang (13-16 tahun) dan 1 orang (bawah 12 tahun). Jumlahnya ialah RM3264. Fikir...fikir..fikir... untuk ke arah tersebut. Akhirnya, apa yang difikirkan telah tenggelam dalam kesibukan kerja seharian. Senyap..sepi..tiada keputusan.

Minggu lepas, Miss Berry aku bergetar lagi menandakan ada sms masuk kantung. Aku buka dan tertera ayat-ayat cinta :

"As-salam. dari u plus mind HQ Skudai. Diskaun hebat untuk umur 6 hingga 16 tahun. Harga RM888, bayar satu percuma satu. Seorang RM444 shj. Kelas pada 14 & 15 Julai 2012."


Apabila aku menerima sms daripada syarikat tersebut, fikiran aku mula berfokus semula untuk menghantar anak-anak bagi mengikuti kursus tersebut. Tujuannya agar anak-anak mendapat ilmu pengetahuan yang di sampaikan oleh Syarikat U Plus Mind di Skudai. Anda boleh klik DI SINI, DI SINI, DI SINI. Link yang diberikan ini ialah pengalaman ibu bapa diluar sana yang telah menghantar anak-anak mereka ikuti program tersebut. Agak menarik pengalaman mereka. Klik SINI untuk melihat contoh di Youtube yang ada hasil daripada pembelajaran tersebut.


Bagi aku sangat mudah, apa yang anak-anak peroleh ialah satu proses. Bukanlah hasil tempoh terdekat yang ingin dilihat. Program tersebut sebagai satu landasan untuk anak-anak peroleh pengalaman baru. Yang paling penting, anak-anak dididik agar tahu apa yang harus mereka lakukan. Landasan untuk itu, ibu bapa perlu sediakan...

Berbalik kepada sms yang aku terima daripada syarikat tersebut. Ada diskaun katanya sempena Ramadhan bakal tiba. Aku tertarik. Aku call, aku buat temujanji untuk aku ziarah lokasi syarikat tersebut. Bila aku tiba di pejabat tersebut, banyak perkara yang aku berbincang secara empat mata. Lebih mudah dan jelas. Berkaitan diskaun tersebut, agak berbeza daripada harga asalnya. Untuk 3 orang anak hanyalah RM1332.00. Akhirnya, semoga dipermudahkan olehNya. Itulah yang dikatakan bahawa, Allah SWT memberi rezeki dari arah yang tidak dijangka-jangka. Semoga anak-anak aku dapat pengalaman baru.... U Plus Mind, I'm Coming.....


3 Coretan Lain:

Brahim Nyior on 7/11/2012 3:05 AM said...

Salam, Cikgu Lan. Anak adalah pelaburan, tetapi pastikan ia mampu menerima maklumat daripada program tu.

Jika tidak, bayaran kos akan menjadi sia-sia.

Apa pun, buatlah yang terbaik jika difikirkan ia baik untuk deme.

fhjb on 10/18/2012 10:41 AM said...

Masa sya hantar 2 org anak kat sana kosnya sorang rm650.
adik umur 8thun n kakak 12 tahun,,
hanya adik sahaja yg berjaya mencapai sasaran dgn kaedah ini..kakaknya kurang berhasil,,agak kecewa,,tp nk buat mcam manakan..kaedah kalau tidak dipraktikan tidak dpt kekal lama,,pasti lupa..

Unknown on 12/31/2012 11:46 PM said...

salam semua...sy pengasas otak tengah malaysia=muhammad mikail ( U PLUS MIND)HQ skudai jb johor.07 556 8896. 018-7733 692. sekiranya anak tuan/puan masih belum menguasai teknik otak tengah ini,boleh tel kami utk htr kelas revision....kami sedia membantu...latihan mmg perlu d rumah,tp sekiranya tidak boleh lg jgn segan sila hubungi kami segera.sy pasti anak kita semua boleh.anak kita harapan kita.tkasih.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template