Nov 10, 2011

11.11.11 : TAHNIAH.. Cikgu Rozita


11.11.11 - Batu Pahat :

Tarikh 11.11.11 hanyalah angka yang berulang. Ulangannya akan berlaku seratus tahun lagi. Angka tetap angka. Hanya kita sahaja yang membuat justifikasi tersendiri terhadap angka tersebut. Makanya, pastinya tarikh ini membawa maknanya yang tersendiri kepada sesiapa yang melakarkannya sebagai tarikh yang bermakna.

Bagi aku, tarikh ini memberi satu makna yang besar dalam melakar Warna-warni Kehidupan. Aku titipkan satu penghargaan buat Cikgu Rozita yang telah berjaya meloloskan diri dari Perak untuk ke Johor. Ini kerana keputusan pertukarannya mengikut suaminya telah berjaya. AHNIAH diucapkan.....

Dikhabarkan menerusi blog peribadinya (KLIK DI SINI), seramai tiga orang guru yang memohon berpindah antara negeri atas alasan dan keperluan masing-masing, hanya beliau seorang sahaja yang berjaya dan diluluskan permohonannya. Semoga perpindahan tersebut akan menambahkan lagi lakaran demi lakaran kejayaan dalam kerjaya beliau. Selamat kembali ke pangkal jalan. Kembali ke JOHOR.



Asalnya, beliau mula berkhidmat di daerah Kluang, Johor mulai 1995. Mulai tahun tersebut beliau mengukir laluan kerjaya sebagai guru permulaan di SK Kampong Melayu, Kluang. Itulah sekolah pertama dan sekolah terakhir sebelum berpindah keluar pada akhir 2008 ke daerah Batang Padang, Perak. Perpindahan tersebut kerana mengikuti suaminya menyambung pelajaran di UPSI. Di kesempatan itu juga beliau menyambung pengajiannya di peringkat sarjana di UPSI. Sepanjang 3 tahun di daerah Batang Padang, beliau berjaya menambah kilauan laluan kerjaya dengan mencipta nama setelah berjaya menggondol anugerah demi anugerah di peringkat daerah dan negeri.

Sepanjang 3 tahun perjalanan kerjayanya di daerah Batang Padang, pastinya banyak pengalaman yang berjaya beliau sisipkan dalam kantung kerjayanya sebagai seorang PENDIDIK. Gumpalan pengalaman itu akan terus digalas sebagai "GURU" dalam kerjayanya...dan terus bersinar di daerah Batu Pahat sekiranya daerah itu menjadi tempatnya bertugas...!

TAHNIAH....selamat kembali ke JOHOR....

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template