Oct 13, 2011

ANUGERAH : Hanya ditentukanNya, kita perlu berusaha.

Ketika Majlis Konvokesyen Pra Sekolah di IPTHO awal pagi, aku menyibuk dengan Cik Nikon. Ke hulu dan ke hilir menghalakan muncung Cik Nikon untuk merakamkan memori berkaitan majlis tersebut. Tiba-tiba, aku tersentak dengan bunyi Miss Berry.

Pn X : En Lan, dapat datang tak ke majlis petang nanti?
Aku : InsyaAllah, jika tiada aral petang nanti.. Kita jumpa..

Rentetan itu, jam 2.30ptg aku mula bergerak ke Dewan Jubli Intan, Batu Pahat. Rakan aku juga mengikut merangkap sebagai cameraman untuk petang itu. Rakaman peristiwa sangat penting dalam melakar memori.

Asasnya aku mengenali beberapa orang pegawai di PDK Dun Penggaram dan Semerah setelah melibatkan diri dalam Program Bakti Siswa guru pelatih di tempat tersebut. Guru Pelatih opsyen Pendidikan Khas tersebut dapat persekitaran sebenar dengan mendekati kanak-kanak istimewa di PDK. Klik di SINI.


Tiba di Dewan Jubli Intan, tetamu telah memenuhi ruang meja yang disediakan. Kami berteleku seketika. Aku hubungi Pn X. Akhirnya kami di bawa ke arah sebuah meja yang berlabel. Label yang penuh makna buat aku pada hari ini.


Barulah aku ketahui bahawa dalam daerah Batu Pahat, memiliki 9 buah PDK. Makanya, ada 9 calon untuk Anugerah Tokoh OKU Kategori Terbuka. Aku bersyukur dengan apa yang telah ditentukanNya. JOHAN untuk kategori anugerah tersbut untuk daerah Batu Pahat dan akan dicalonkan ke peringkat negeri Johor. Alhamdulillah.

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template