19.01.2011 - Rabu :
Hampir seminggu, internet tidak berfungsi di rumah. Ini akibat daripada plug tidak dicabut daripada soket. Hanya sekali dentuman, terhenti perkhidmatannya. Bukan sekadar modem, malahan televisyen dan printer laser jet. Terkenang juga, siapa la yang rajin nak cabut-cabut plug daripada soket setiap kali selepas menggunakannya? Mungkin juga aku saja yang tidak rajin sebegitu.
Hal ini berlalu. Aku menelefon 100 untuk membuat aduan. Setakat ini, jika menelefon talian 100 untuk membuat laporan kerosakan, aku lebih gemar meminta apa yg perlu mereka lakukan. Aku tidak sekadar menunggu apa yang perlu mereka lakukan. Ini kerana beberapa perkara asas telah dilakukan.
Aku meminta operator aduan menulis laporan kerosakan supaya meminta pegawai yang berkaitan datang menukar modem untuk mengetahui sama ada modem baru itu akan berfungsi atau tidak. Makanya, modem yang dibawanya sesuai untuk mengakses internet. Ini bermakna, talian/kabel internet tiada masalah. Akhirnya, bolehlah dibuat kesimpulan bahawa modem lama aku telah rosak disambar petir.. ekekekke.
Hari ini, aku berkesempatan menziarahi Taman Universiti di Tanjung Malim. Sambar modem baru untuk menggantikan modem lama. Bergegas pulang ke rumah untuk setting semula modem itu untuk tidak sabar mengekses internet. Sebelum ini, aku terpaksa ke UPSI untuk menyelesaikan tugasan yang berkaitan dengan internet.
Kejap-kejap lagi, nak ziarah kedai baiki alatan elektrik pula. Nak bertanyakan khabar Cik Sony..hehehhe.
Hampir seminggu, internet tidak berfungsi di rumah. Ini akibat daripada plug tidak dicabut daripada soket. Hanya sekali dentuman, terhenti perkhidmatannya. Bukan sekadar modem, malahan televisyen dan printer laser jet. Terkenang juga, siapa la yang rajin nak cabut-cabut plug daripada soket setiap kali selepas menggunakannya? Mungkin juga aku saja yang tidak rajin sebegitu.
Hal ini berlalu. Aku menelefon 100 untuk membuat aduan. Setakat ini, jika menelefon talian 100 untuk membuat laporan kerosakan, aku lebih gemar meminta apa yg perlu mereka lakukan. Aku tidak sekadar menunggu apa yang perlu mereka lakukan. Ini kerana beberapa perkara asas telah dilakukan.
Aku meminta operator aduan menulis laporan kerosakan supaya meminta pegawai yang berkaitan datang menukar modem untuk mengetahui sama ada modem baru itu akan berfungsi atau tidak. Makanya, modem yang dibawanya sesuai untuk mengakses internet. Ini bermakna, talian/kabel internet tiada masalah. Akhirnya, bolehlah dibuat kesimpulan bahawa modem lama aku telah rosak disambar petir.. ekekekke.
Hari ini, aku berkesempatan menziarahi Taman Universiti di Tanjung Malim. Sambar modem baru untuk menggantikan modem lama. Bergegas pulang ke rumah untuk setting semula modem itu untuk tidak sabar mengekses internet. Sebelum ini, aku terpaksa ke UPSI untuk menyelesaikan tugasan yang berkaitan dengan internet.
Kejap-kejap lagi, nak ziarah kedai baiki alatan elektrik pula. Nak bertanyakan khabar Cik Sony..hehehhe.
1 Coretan Lain:
bro pakej OKU kan life warranty nape nk beli lain hehehe ker dh terlebih duit ekekekeke
Post a Comment