Jan 1, 2012

2012 : Aku mula bergerak

Hari ini kita bergerak. Mulakan pemanduan berhemah. Kita ke arah laluan matlamat kita.

2011 berlalu

Semalam (31 Dis 2011), aku sefamili ke Tanjung Malim. Aku perlu menguruskan beberapa hal berbangkit di Tanjung Malim. Begitu juga dengan Mem Besar, urusannya di Tanjung Malim turut terbangkit. Kami masih berada di rumah sewa lama. Kenangan abadi sepanjang 3 tahun di Tanjung Malim. Pelbagai kisah suka dan duka terukir. Kisah-kisah itulah yang mematangkan hidup kita.

Semalam, Tirai 2011 telah berlabuh. Tertutuplah Warna-warni Kehidupan di pentas operanya. Kutipan pengalaman sepanjang tahun 2011 sangat berharga. Ada yang suka dan ada yang duka. Mulai hari ini, kisah 2011 sedikit terkesan pada lakaran kanvas kehidupan 2012. Aku bersyukur padaNya kerana ujian-ujian pada 2011 sungguh menyengat dan menyentap! Aku sekeluarga mengharunginya.. ALHAMDULILLAH!



2012 tiba

Hari ini tersingkaplah tirai 2012 dengan memulakan lakaran Warna-warni Kehidupan di pentas opera. Aku adalah pelakon utamanya. Pelbagai perancangan telah digarapkan. Aku cuba realisasikannya. Yang pastinya, aku sefamili akan bergerak ke Batu Pahat, Johor pada hari ini. Semoga perjalanan ini akan dirahmatinya.

Berubah.

Aku semakin merasainya. Ambang umur 40an benar-benar teruji. Kesabaran, Ketelitian, Kemanusian, dan akhirnya FOKUS! Gumpalan 3k itu lebih enak disebatikan dengan FOKUS. Aku seolah-olah melalui satu lorong yang belum pernah aku lalui. Aku sudah tidak ambil peduli sapaan-sapaan di kiri dan kanan. Aku terus berjalan dan meredah dengan perancangan. Aku mula menjadi individualistik? Wallahualam.

PILIHAN DI TANGAN SENDIRI

~ Orang mukmin tidak dipagut ular DUA KALI pada satu lubang..

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template