Dec 3, 2011

KENA SKODENG : KuJie dan Ain Fathihah diintai





Hari ini hari Sabtu. Hari ini masih dalam cuti semester pesekolahan. Aku keseorangan di Batu Pahat tanpa hilai ketawa 3 orang anak yang miliki 3 jenis fe'el. Juga tiada usikan manja isteri pertama aku.

.....................................

Appointment yang sepatutnya berlangsung hari ini dibatalkan. Tertunda keesokan harinya. Makanya, hari ini aku melapangkan diri daripada keboringan dengan membaca blog-blog rakan lain. Aku tertarik dengan cerita-cerita yang mereka lakarkan. Ada yang melakarkan kisah lama dalam versi baru. Ada cerita keinginan dalam versi harapan menggunung. Dalam dua blog yang kerap aku baca coretan mereka aku tertarik dengan penulisan dan garapan cerita yang mereka lakarkan. Sungguh. Memang menarik dan itu pandangan aku. Jika para pembaca tidak percaya, bacalah...lakaran penulisan mereka dalam entri ini..

KISAH SATU : Dedikasi buat Orang Serendah di kawasan tanah tinggi.



Entri yang menarik : Saya Tak Akan Lupa Sampai Mati.

Dalam satu blog, suami dan isteri melakarkan cerita yang mengimbau kisah kelahiran anak pertama mereka sebagi entri khas sempena hari kelahiran anak sulung mereka yang ke -19. Tu dia... cerita 19 tahun dulu. Aku sefamili pernah temui penulis blog ini. Pertemuan ini berlaku seawal perpindahan aku sefamili ke Tanjong Malim. Pertemuan ini disusun atur setelah kami kenali lama di alam blogger. Aku sefamili bertandang ke rumahnya. Sejuk dan nyaman suasana dan panaroma persekitaran rumahnya...seindah tuan rumahnya.

Entri yang beliau garapkan pasti dibaca oleh anak sulungnya. Anak sulungnya akan ketahui kisah-kisah di saat kelahirannya. Bagaimana situasi-situasi genting yang dihadapi oleh ibu dan bapanya. Aku sungguh kagum akan entri tersebut. TAHNIAH Makcik Cleaner (itu gelaran yang sering digunakannya).

KISAH DUA : Dedikasi buat Ain Fathihah...


Entri Menarik : Ilmu pun takda hang gatei pi bercinta

Pemilik blog SriKandiPuteri ini adalah Si Kenit (panggilan aku padanya) yang bernama Ain Fathihah. Blog ini menceritakan pelbagai kisah suka, duka, ceria, sedih, dan kekadang entah apa-apa yang diceritanya. Aku minat membaca lakaran ceritanya kerana miliki sense of humor dalam penulisan. Bersantai dan bersahaja dan kekadang menggedik-gedik. Yang bagusnya dia, dia tak peduli apa kata orang tentang blognya kerana dia hanya cerita tentang cerita dirinya kepada yang mahu membaca cerita itu. Sempoi betul tag line dia. Huh!

Si Kenit ini juga aku pernah temui sewaktu aku bergelar mahasitua di UPSI. Dia pelajar Bio. Jika dilihat orangnya macam student form 3 sahaja. Sebab itulah aku memanggilnya Si Kenit. Berbual dengannya sering terkeluar jawapan spontan daripada mulutnya. Misalnya apabila dipanggil namanya sebagai Si Kenit, dipanggilnya aku CheLan, Bapak Gula. Bertuah sungguh. Itu kisah-kisah yang membuatkan aku mengenalinya. Terima kasih Ain, bila masa nak bertemu lagi pun, saya tidak diketahui. Terima kasih sekali, kerana di awal kenal, Ain belanja saya minum air sirap!!!

Kisah entri yang bertajuk di atas membuatkan aku menyeringai seorang diri apabila membaca penulisannya. Ilmu pun takda hang gatei pi bercinta. Itulah tajuk entrinya. Cuba baca entri tersebut. KLIK DI SINI.

Akhirnya, aku mengucapkan terima kasih kepada dua orang blogger yang aku kenali ini. Entri kalian berjaya memecah keboringan aku untuk hari ini. Entri kalian berdua juga tercetusnya entri ini yang aku garapkan sebagai satu hadiah buat kalian berdua. Ain Fathihah dan Makcik Jie.

7 Coretan Lain:

Kujie on 12/04/2011 7:49 AM said...

eee.... malu cek.

kita ni - kenal, ada walaupun jauh jauh. Macam tu lah hubungan yang lama - ada walau tak nampak.

bila nak datang makan pisang goreng lagi? hiks!

sonata anak kancil on 12/04/2011 10:07 AM said...

posting ke BP ke? kadang2 tak sempat nak sekodeng blog kawan2

azlanlin on 12/04/2011 7:22 PM said...

KuJie :
~ InsyaAllah, akan cuba saya susun lagi untuk saya ke Serendah sebelum saya berpindah secara totalnya ke BP. InsyaAllah, akhir Dis 2011 akan saya berpindah sepenuhnya bersama famili.

azlanlin on 12/04/2011 7:23 PM said...

Sonata :
~ Yup, saya dipostingkan di BP mulai bulan Mac 2011 saya ke sana. Bujang sakan saya di sana...ekekekke

azlanlin on 12/04/2011 7:23 PM said...

Sonata :
~ Yup, saya dipostingkan di BP mulai bulan Mac 2011 saya ke sana. Bujang sakan saya di sana...ekekekke

azlanlin on 12/04/2011 7:24 PM said...

Sonata :
~ Yup, saya dipostingkan di BP mulai bulan Mac 2011 saya ke sana. Bujang sakan saya di sana...ekekekke

azlanlin on 12/04/2011 7:24 PM said...

Sonata :
~ Yup, saya dipostingkan di BP mulai bulan Mac 2011 saya ke sana. Bujang sakan saya di sana...ekekekke

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template