Dec 21, 2011

DIA : Aku mula jatuh hati....

Aku selalu nampak DIA tetapi aku tak ambil peduli. Aku tak berminat dan belum terbuka hati untuk menyentuhnya. Jauh sekali untuk membelek-belek. Biasanya aku hanya akan sentuh, belek dan kelebek pada kawan-kawan DIA yang aku minat. Kali ini, minat aku sudah beralih arah kepada DIA. Siapa DIA? Kenapa DIA?

Siapa DIA?

DIA, hanyalah sebuah buku. Buku yang nipis. Sebelum ini, DIA belum berjaya menarik minat aku untuk membelek, kelebek dan jauh sekali untuk membelinya. Harganya bukanlah mahal berbanding dengan jumlah harga rokok yang aku peruntukkan untuk seminggu. Kali ini, DIA (rujuk pada buku) yang berkaitan dengan jual-beli hartanah/rumah, aku mula berminat.

Kenapa DIA jadi pilihan ?

Baru-baru ini, sedikit pelaburan aku 5/6 tahun lalu berkaitan hartanah (harta atas tanah ker?) telah menampakkan hasil. Keuntungannya dikirakan agak lumayan. Istilah lumayan itu hanyalah bagi aku dan mungkin kurang lumayan bagi orang lain. Mari kita congak mudah. Misalnya, dengan bermodalkan rm2.00, dijual dengan harga rm8.00. Maka, aku mendapat untung rm6.00 Mari pula kita gandakan nilai '0' di belakangnya sebanyak 5 digit. Bermodalkan rm20,000 dan dijual pada harga rm80,000 dan sudah pasti keuntungannya sebanyak rm60,000. Itulah situasinya, sedikit pengalaman aku berkaitan hartanah.

Itulah puncanya DIA menjadi pilihan aku. Makanya,aku berminat untuk meneroka dalam proses pembelian rumah lelong. Aku tak ada pengalaman langsung akan hal itu. Aku perlu mencari sedikit info sebagai gambaran umum untuk aku mula meneroka. Kiranya, aku agak terlewat untuk memulakan penerokaan dan menimba pengalaman baru. Bagi aku, walau aku agak terlewat tetapi belum terlambat dan terlepas untuk berjinak-jinak dalam bidan ini pula.



Aku membeli DIA

Akhirnya aku mula order online pembelian buku-buku menerusi laman web PTS Sdn Bhd. Buku-buku tersebut berkaitan dengan DIA. Aku perlu ada pengetahuan sebelum aku meneruskan langkah untuk terus melangkah. Semoga berjaya.

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template