Feb 7, 2011

RANCANGKAN : "Spark" in your life...

07.02.2011 - Isnin :

Seawal pagi, jam 9.30 pagi Miss Berry aku berdering. Nama berserta gambar terpampang di skrin.

"Assalamualaikum.." terdengar suara di corong Miss Berry.

"Wa'alaikum Salam..", balas aku.

"Yang, risau le jadinya. Nak kena check semula apa yang dah dibuat. Balik sekolah nanti, nak mintak pandangan Yang ler..Risau le pulak", terangnya...

"Lorrr...apa ceritanya nii?", tanya aku lagi untuk meminta penjelasan.

"Gini, bahan yang Yang tolong hantarkan ke JPN Perak minggu lepas dah dapat respon. Dah dapat surat. Kena buat pembentangan pada minggu depan di JPN Perak. Terpilih ke pertandingan peringkat kebangsaan", terangnya lagi untuk menjelaskan yang samar.

"Ooooo...TAHNIAH la. Terernya.. Petang nanti, kita check semula la.. bior mantoppp. Hehehhe. Tapi, kena buat sendiri la...pandangan boleh ler diberi..kan?", jelas aku. Sokongan moral dan teknikal boleh le diberi. Tapi... untuk penghasilannya, kena la buat sendiri.

Itulah komunikasi gurauan dalam hal yang serius. Apa-apa pun tahniah kepada Mem Besor yang sungguh berminat berkaitan pembikinan bahan P&P. Selain pembikinan bahan P&P untuk anak muridnya, dapat juga pengiktirafan daripada pihak berwajib apabila dipanjangkan bahan itu ke peringkat yang lebih tinggi. Itulah dinamakan RANCANGKAN : "Spark" in your life. Ini adalah proses asas untuk peningkatan dalam kerjaya.

Proses ini adalah berkaitan dengan rentetan pengiktirafan pada tahun lalu. Asalnya, bahan P&P yang dihasilkannya telah diberi laluan dan dipilih oleh PKG Tanjong Malim pada awal 2010 lalu. Pembentang bahan P&P telah dilaksanakan di SK Tanjong Malim dengan pemantauan daripada wakil PPD Batang Padang. Klik DI SINI.


Hasilnya, bahan itu telah mendapat pengiktirafan di peringkat PPD Batang Padang. Pengiktirafannya jelas sehingga dinobatkan sebagai Guru Inovatif Sekolah Rendah bagi tahun 2010. Klik DI SINI. Pastinya, pengalaman menghasilkan bahan itu secara kendiri lebih memberi pengalaman bermakna. Tambahan lagi, ianya akan memberi pengalaman manis apabila diberi pengiktirafan oleh pihak berwajib.

Jadi lerrr. Aku tumpang interframe..hehhe

Sumber : Lingkaran Kehidupan


Kini, bahan itu diberi laluan di peringkat JPN Perak untuk ke pertandingan peringkat Kebangsaan. Segalanya bermula dengan minat dan disusuli dengan usaha yang tidak mengenal erti jemu. InsyaAllah, selesaikan satu persatu, buat persediaan yang rapi, hadapi apa jua yang bakal berlaku dan redha dengan ketentuanNya. Mudah saja petua aku.

Semoga berjaya untuk Mem Besor....

* Nukilan entri asal adalah daripada Blog Warna-wani Kehidupan.

1 Coretan Lain:

Guru on 2/07/2011 10:12 PM said...

tahniah buat keduanya

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template