Jan 26, 2011

VISI Perak Amanjaya : Tapah terlibat

26.01.11 - Rabu :

"Ia juga selaras dengan misi merealisasikan visi Perak Amanjaya di mana kita mahu wujudkan agihan pembangunan seimbang bagi seluruh Perak," kata Datuk Seri Dr Zamri. Klik DI SINI.

Rentetan dengan visi inilah, negeri Perak memulakan perlaksanaan visi tersebut dengan beberapa tindakan yang telah diambil. Salah satunya ialah dengan membangunkan pekan-pekan kecil demi kesejahteraan penduduk setempat. Justeru Tapah-Tapah Road terlibat dalam proses penjenamaan semula pekan-pekan kecil yang sedang rancak dilaksanakan. Lihat berita di Perak Today.

Sumber : www.peraktoday.com

Hal ini menjelaskan kekuatan daya tarikan positif dalam proses pemilikan aset di Tapah. Banyak pembangunan fizikal pembandaran dan penambahan penduduk secara pesat akan berlaku dalam tempoh sekarang hingga 5 tahun akan datang. Tambahan pula, UiTM yang telah membuat pengambilan pelajar bagi sesi kemasukan tahun ini telah bermula. mulai Dis 2010. Maka, Bandar Baru Tapah sedang direalisasikan demi kesejahteraan penduduk setempat. Pembangunan ini adalah usaha daya kerajaan yang memerintah dengan slogan 1Malaysia - Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan dan Menjana Transformasi!

Papan Tanda UiTM Kampus Tapah

Selari dengan pembangunan kawasan sekitar Tapah, sewajarnya penduduk setempat harus bijak menggunakan kelebihan "Eagle Eyes" dalam memanfaatkan kelebihan kewujudan Bandar Baru Tapah ini.

Apa tuuu..?

Pandanglah..lihatlah dan manfaatkanlah kelebihan yang ada di kawasan itu... Jom kita ke Tapah...

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template