Sep 16, 2010

WARNA-WARNI KEHIDUPAN : Empat tahun usiaku..

16.09.2010 - Khamis :

Tepat jam 12.01, genaplah 4 tahun umurku. Pelbagai lakaran dan coretan yang dibuat. Wujudnya aku hanyalah untuk menghubungkan aku dengan saudara-mara tuan aku. Aku memiliki rangkaian rakan-rakan di kalangan saudara-mara tuan aku. Saudara-mara tuan aku berada di perantauan akibat tuntutan kerjaya masing-masing. Jauhnya ikatan saudara-mara, aku dan rakan-rakan aku adalah sebagai penghubung dan pengikat tali silaturahim sesama saudara-mara tuan aku.

Peringkat awalnya, rupa parasku sangat simple. Tiada aksesori di badan aku. Inilah lakaran pertama yang ada dalam catatan. Lihat DI SINI. Aku ada menyambut kelahiran yang pertama ada ada entri khas yang diciptakan khas untuk aku. Walaupun simple, ianya amat bermakna. Lihat DI SINI. .Putih melepak. Almaklumlah, seawal kewujudan aku, aku tidak banyak rakan kenalan. Namun demikian, hari demi hari, rakan-rakan maya aku semakin ramai.

Kini, semakin lama aku semakin selesa dengan aksesori dan warna baju aku sekarang. Ini mungkin menepati citarasa tuan aku. Aku terima apa saja yang diminati oleh tuan aku. Keselesaannya adalah keselesaan aku jua.

Lakaran kanvas di badan aku bertemakan Warna-Warni Kehidupan. Pelbagai ceritera yang berkisar pengalaman tuan aku, pembacaannya, pemerhatiannya telah diwarnakan di dada aku. Ramai yang membaca secara terang-terangan. Ramai juga yang mengikutinya. Malahan lebih ramai dalam kategori pembaca dan pengikut senyap (silent readers & silent followers). Aku mewakili tuan aku mengucapkan jutaan terima kasih atas kehadiran kalian dalam menyemarakkan kehadiran aku di dunia maya. Tanpa kalian, siapalah aku. Aku sangat menghargai kehadiran kalian.

Paparan terkini untuk Warna-warni Kehidupan

Dalam tempoh empat tahun ini, pelbagai pengalaman yang telah aku tempuhi. Ada yang baik dan ada yang menarik. Pengalaman yang paling menarik ialah kewujudan aku dihargai oleh Majalah Pendidik. Penghargaan awal yang dirundingkan. Kewujudannya belum pasti. Dikhabarkan bahawa WWK akan menghiasi kolum Blog Guru dalam Majalah Pendidik untuk keluaran Oktober 2010. Semoga impian ini menjadi kenyataan. Kiranya, inilah harapan aku sempena kelahiran aku untuk kali yang ke-4. Selain ini kewujudan aku di alam maya ini menjadi salah satu blog yang senantiasa mewarnai dunia blogger. Setiap warna, ada seninya yang tersendiri.

Sebagai mengakhiri kalam ini, aku tertarik dengan tafsir Surah Al-Jin, ayat 11 yang bermaksud :

"Dan bahawa sesungguhnya (memang ma'lum) ada di antara kita golongan yang baik keadaannya, dan ada di antara kita yang lain dari itu; kita masing-masing adalah menurut jalan dan cara yang berlainan"

(Sumber : Terjemahan Sheikh Abdullah Basmeih - Tafsir Pimpinan Ar-Rahman kepada Pengertian Al-Quran (30) Juz)

7 Coretan Lain:

Unknown on 9/16/2010 1:13 AM said...

hepi besday.. blog blogger bloging.... selamat maju jaya

Chenta on 9/16/2010 4:03 PM said...

Happy Beshday Warna-Warni Kehidupan .

Tahniah kepada tuan anda yang gigih menulis and idea yang superb !

DUN Behrang 2020 on 9/17/2010 7:45 AM said...

Mana jamuan 'ulang tahun hari jadi' bro...teman nunggu jer...

azlanlin on 9/17/2010 8:40 AM said...

To Shifu67 :

Tkasih..kita serupa..kita serupa..

azlanlin on 9/17/2010 8:41 AM said...

To Linda :

Tkasih. Kehadiran Linda juga membangkitkan semangat saya utk terus mencoret..

azlanlin on 9/17/2010 8:42 AM said...

To Mr.DUN :
Ehh..kan dah selebret sesama itu hari..
~ purak-purak lupa nooo..heehehe

Rashid on 9/18/2010 11:24 PM said...

Tahniah.. satu perkongsian yang baik sekali. Teruskan berkarya ..

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template