May 20, 2010

DUA MINGGU : Satu Punca pelbagai tafsiran

Salam sejahtera. Lama tidak menulis. Memudahkan, perlunya aku copy and paste je seperti entri sebelum ini. Hampir dua minggu, jari tidak mengetuk keybord untuk memaparkan kisah perjalanan WWK.

Dua minggu berlalu. Banyak dugaan yang dilalui. Satu punca, pelbagai tafsiran yang menerpa. Aku kebuntuan. Aku harus berfokus untuk menyelesaikannya. SAKIT PINGGANG, itu puncanya. Imbas kembali sewaktu tahun 2007, aku ikuti KSPK TMK selama setahun di Melaka. Lihat di sini dan di sini. Duduk memanjang mengadap laptop. Aku berurut dengan seorang rakan yang dikenali melalui rakan sekursus. Setahun itu berlalu dengan tiada masalah perihal SAKIT PINGGANG. Urutan mampu menyelesaikannya. Alhamdulillah.



Mulai akhir 2008, aku mula mendaftar di UPSI. Jadi student tua. Aku kembali duduk sambil mengadap laptop. Pergerakan semakin kurang. Jadi, duduk tegak mengalaskan bantal di pinggang.

Maka, beberapa elemen diterokai tradisional dan moden. Satu-persatu menyingkap persoalan punca. Akhirnya pelbagai tafsiran dibuat terhadap punca itu.... Dengan tradisional, pelbagai tafsiran dibuat. Macam-macam ada. Seperti yang dijangkakan..buatan orang. Hasad dengki, busuk hati, khianat dan sebagainya. Wallahualam.

Berbalik kepada perubatan moden, cuba dilihat keadaan buah pinggang. Tiada apa-apa tanda kesakitan buah pinggang. Walaupun sedikit sebanyak terdapat simptom sakit buah pinggang. Hospital Slim River di unit kecemasan membuat kesimpulan atas urin test, tidak ada kompilasi sakit buah pinggang.


Rutin harian mula berubah. Setiap petang, jika tidak hujan..Proton CIty akan jadi sasaran. Gegar dan bugarkan urat saraf. Kekadang berjalan, kekadang berlari anak. Kerap-kalinya ialah berjalan saja sambil menikmati pandagan menarik di sana.

Malam tadi, rujuk internet berkaitan sakit pinggang. Ada maklumat lain yang harus aku mencari jawapan terhadap dugaan Allah SWT ini. Sdra Shamsul membina forum sendiri berkaitan penyakit pinggang. Ada nombor telefon yang diletakkannya. Aku hubunginya pagi tadi. Beberapa maklumat berkaitan simptom sakit pinggang, tetapi apa yang aku alami bukanlah ditahap kritikal. Mahupun begitu, sakitnya sungguh terasa.

Pagi tadi, aku rujuk pula melalui telefon di Unit Fisioterapi, Hospital Slim River. Aku perlu dapatkan pengesahan doktor untuk ke unit fisioterapi itu. Selesai berbual ditelefon, aku bergerak ke Klinik UPSI untuk mendapatkan pengesahan doktor. Alhamdulillah, perbincangan di Klinik UPSI berjalan lancar. Ini kerana data aku terdapat di sana dan simptom sakit pinggang telah di buat awal tahun ini. Situasi ini lebih menguatkan sokongan tersebut.



Aku akan ke Hospital Slim River untuk buat temujanji dengan Cik S. Gunasundari di Unit Fisioterapi. Moga-moga, aku temui jawapan untuk kesakitan ini. Moga-moga, InsyaAllah..... Kekentalan minda mula diperkemaskan...


Balik ke rumah, singgah di farmasi untuk mencari sesuatu yang difikirkan sesuai untuk kesakitan yang dialami..... Wallahualam...

1 Coretan Lain:

Chenta on 5/20/2010 2:36 PM said...

Salam,

Moga pertemuan itu akan meleraikan kekusutan yang berlaku .

Dan jawapan yang diterima adalah positive . Insyallah ...

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template