Mar 21, 2010

Jalan-jalan : Jamu mata..

Seminggu telah berlalu. Pastinya berbagai aktiviti telah dipenuhi oelh semua ibu bapa. Yang tidak bercuti, akan cuba mengisi borang cuti demi memeriahkan percutian bersama keluarga. Ada yang bergerak di jalan raya,ada yang bergerak di lautan dan ada yang bergerak melalui jalan udara. Semuanya menisi masa percutian bersama keluarga. Hargailah keluarga khususnya anak-anak.

Isnin lalu, kami sekeluarga bergerak ke Kluang, Johor. Melihat dan berkenalan dengan penyewa rumah di Taman Titiwangsa. Hampir setahun berlalu, kami hanya berbual melalui telefon sahaja. Alang-alang melewati ke Kluang anak-anak mula menyusun tempat-tempat yang ingin disinggahi. Semuanya semata-mata memenuhi impian yang tak tertunai di Tanjong Malim.

Menyenget badan-badan, malangnya bola tetap masuk longkang! hahaha


Seawalnya, kami bergerak ke Kluang Prade. Tingkat 5 menjadi tumpuan kami sekeluarga. "Ayah, jom lawan bowling dengan Along. Ayah nak tak?," ayat menggoda daripada anak dara aku. "Jom," aku sambut pelawaan tu. Risau aku tengok lorong bowling tu. Bayangkan kalau jari aku melekat kat bola bowling dan melantun terkena susunan botol-botol di hujung lorong. Aduusshhhh...

Aku sekadar memenuhi ruang alternatif yang tidak ada di Tanjong Malim. Semua anak-anak merasa buat balingan bola. Mem besor tukang bagi semangat dan tukang kritik macam dalam rancangan realiti. Heheheh.

Setelah selesai satu game, kami keluar daripada pusat bowling. Bertukar pintu saja untuk memasuki ruang lain. Jom tengok wayang.... Melayan sungguh. Maklum le aku juga dok gian rasanya. Jom tengok wayang.

Berlatarkan papan iklan Alice in Wonderland
Klik di sini.

Akhirnya, setelah selesai urusan di Kluang, kami bergegas pulang ke kampung di Melaka dan lajak ke Tanjong Malim. Kami kembali ke suasana asal. Tiada lagi bowling dan wayang. Tup-tup, aku melayari blog TokNabe. Sifuu aku dalam IT. Banyak aku pelajari melaluinya. Terima kasih sifu.

Dalam blognya juga aku dapat satu alternatif. Jom tengok wayang.!! Filem-filem terbaru dan zaman retro, semuanya ada. Macam slogan astro, 'macam-macam ada'.. Kini, aku tak perlu lagi membeli vcd/dvd untuk melepaskan gian menonton filem.



Download saja. Cara mendownloadnya, kita perlu memiliki software asas untuk download iaitu Internet Download Manager (IDM). Apabila menggunakan software IDM, kelajuannya hampir 300% lebih laju drp perisian muatturun yang biasa disediakan oleh Mozilla.


Bagi paparan filemnya, laptop atau pc harus ada perisan DivX Plus. Asasnya, sesiapa yang menggunakan Window 7, perisian DivX telah dimasukkan sekali sewaktu instalasi Window7. Selamat laksanakan hidup alternatif.... Ceriakan hari anda!

Cara mendownload dan instalasi perisian, anda boleh rujuk di sini.

4 Coretan Lain:

sonata anak kancil on 3/21/2010 1:15 AM said...

salam....wow jalan2 satu malaya gitu...cuti sekolah dah nak tamat...Isnin sekolah semula

sonata anak kancil on 3/21/2010 1:15 AM said...
This comment has been removed by the author.
TokNabe on 3/21/2010 10:24 AM said...

Tak singgah simpang renggam bro?

suara on 3/26/2010 4:08 PM said...

Main bowling... org lain lempar bola dgn kelajuan 20km/h, bola saya bergerak dgn kelajuan 10km/h. Adeh... memang tak boleh main bowling saya ni...

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template