Jan 24, 2010

Pemimpin Berkesan, Organisasi Mapan


Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.

Pepatah itu sangat mendalam maknanya. Kekentalan dan ketabahan jiwa amat diperlukan. Pastinya sesiapa saja pernah melaluinya dalam merealisasikan impian agar terlaksana dengan jayanya. Pendekatan fleksibel berdasarkan situasi, redha dengan ketentuanNya, cabaran demi cabaran yang harus ditempuhi... Semuanya akan mematangkan kita dalam menghadapi cabaran di sekeliling.

Banner yang sudah dinaikkan di laluan utama dalam kawasan UPSI

Asasnya, perancangan yang dirancang sebelum ini terpaksa diganjakkan tarikhnya atas sebab-sebab di luarjangka. Hakikat ini harus diterima apabila terdapat perubahan daripada pihak Jabatan Pelajaran Negeri. Pertambahan kos dan tenaga perlu diseimbangkan. Penggemblengan tenaga kerja harus disatukan. Perancangan harus dipinda, minda harus kental menghadapinya. Maka, kekentalan jiwa dan minda harus disatukan agar ianya terlaksana dengan jayanya. Tambahan pula kesatuan tenaga kerja dengan konsep 'setiakawan' akan menghasilkan sesuatu yang diluarjangka. Insyallah.



Contoh nametag yang bakal digunapakai sewaktu program berlangsung.

Sasaran program ini ialah untuk Setiausaha PIBG sekolah rendah dan menengah daerah Batang Padang dan Hulu Selangor. Pengisian program menjurus kepada membentuk karisma seseorang pemimpin dan tatacara membina networking dengan organisasi di luar sekolah. Garapan khusus program ini untuk ke arah membantu meningkatkan tahap akademik di sekolah seiring dengan NKRA gagasan baru Kementerian Pelajaran Malaysia.

Pelbagai hikmah ditempuhi dalam membina kekentalan jiwa setiap jawatankuasa yang terlibat untuk menjayakan program ini. Terima kasih, saya kagum dengan sifat futuristik, dinamik dan karisma anda sekalian!!! Semoga ianya terlaksana dengan jayanya.

p/s : Aku dapat sms drp setiausaha program. "Rambut makin beruban la. Citarasa pengarah tinggiiii..ramai yang gayat!"

... Semua yang kita lalui adalah untuk membina daya pecutan dalam diri untuk mencapai matlamat gagasan kita! Insyallah, setiap orang akan peroleh pengalaman yang cukup bermakna. Terima kasih pada semua.

2 Coretan Lain:

GPI on 1/25/2010 1:13 PM said...

Salam..

Tarikh tu SKSV ada program...

Tapi kat banner Februari.. kan nametag kenapa pulak Januari?

Saje je kot? Test power je.. atau gimik?

DUN Behrang 2020 on 1/26/2010 11:04 AM said...

Cam kad declare somi isteri je aku tgk...pengarah jgn senyum lebih2...nanti ramai yg dekat!

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template