Dec 15, 2009

Bahang : Semakin terasa

Hampir seminggu aku hidapi sakit mata. Mata semakin membengkak tatkala merahnya tidak susut. Itulah bahananya nak cepat baik. Ubat titis yang dibekalkan telah dititiskan melebihi aturan yang diberikan. Akhirnya, selaput putih di keliling mata hitam makin membengkak. Rupa-rupanya, aku alergik dengan ubat tersebut. Terpaksa menelan pil pula. Alhamdulillah, aku manfaatkan kad pesakit sebagai student UPSI, aku beralih ke klinik lain. Hantam ja la labu, selagi ada ruang dan peluang. Kini, mata beransur pulih, bengkaknya semakin susut.

Apabila sakit mata beransur baik, tugasan lain yang menimbun, perlu diselesaikan dengan kadar segera. Esok (Rabu, 16-12-2009), aku perlu handle meeting bersama Persatuan PelajarPasca Siswazah, UPSI bersama Dekan Institut Pengajian Siswazah. Ini kerana beberapa tugasan yang perlu diagih segera agar pelaksanaan berjalan lancar. Tugasan awal yang penting sebelum bermulanya majlis, hampir selesai dilunaskan.

Nampak gayanya, bahang semakin terasa. Tarikh semakin hampir yakni sebulan aje lagi. Tarikh keramat, 19-22 Januari 2010 akan tercetus satu fenomena baru dalam menganjurkan program bersama. Entiti yang terlibat ialah Kem. Pelajaran Malaysia, United State dan Institut Pengajian Siswazah, UPSI. Persatuan Pelajar PascaSiswazah turut diajak bergabung tenaga.

Asasnya, beberapa orang guru Malaysia yang terlibat dengan Short Course di US akan diberikan geran/tajaan daripada US jika berjaya membuat proposal program bagi mendapatkan geran tersebut. Program yang dirancang khusus utnuk pembangunan profesionalisme guru-guru di Malaysia. Tahniah kepada En Wan (guru di Selangor) yang berjaya mendapatkan geran tersebut atas usahasama Pn Sharifah. Peserta yang dicadangkan ialah SU PIBG sek men dan sek rendah daripada negeri Selangor dan Perak. Ini kerana bersesuaian dengan tajuk program, Teacher As Involved Intelectuals In Society And The Community. Aku sekadar koordinator bagi menjayakan impian dan hasrat rakan-rakan.

Akhirnya berjaya! Geran telah diperolehi. Beberapa perancangan awal telah dilaksanakan. Unit Dasar di Putrajaya telah meluluskan progam julung kali dianjurkan secara gabungjalin beberapa jabatan. JPN Perak dan JPN Selangor telah bersetuju untuk merancakkan lagi program ini. IPS, UPSI menyokong sepenuhnya. Persatuan Pelajar PascaSiswazah turut serta dalam memberi khidmat tenaga dan idea. Nampak gayanya, bahang semakin terasa.

Insyallah, dengan melibatkan ramai tenaga kerja dan pemikir, program ini akan berlangsung dengan jayanya. Insyallah.


Contoh NameTag

Contoh Banner

Inilah contoh-contoh nametag dan banner. Design yang sebegitu juga adalah untuk buku program. Moga-moga, segala urusan dipermudahkan olehNya. Insyaallah.

4 Coretan Lain:

DUN Behrang 2020 on 12/16/2009 8:52 AM said...

Cayalah bro...tu dalam pada mata merah tuuuu...kalo kaler biru ke ijo ke tak tahu le camner kan...apapun syabas!

Chenta on 12/16/2009 10:43 AM said...

TAHNIAH !

5 'so' bersaudara... on 12/17/2009 7:48 AM said...

bagus.. bagus...

sahabat on 12/17/2009 10:13 AM said...

Moga cepat sembuh.

Tahniah. Dpt geran.
Moga program berjalan dgn lancar dan jayanya.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template