Nov 18, 2009

Saat liburan sekolah - SmartKlamp

Hanya beberapa hari lagi, cuti sekolah akan berlangsung. Bukan sekadar kanak-kanak akan berasa gembira, guru-guru juga tidak ketinggalan untuk meraikannya. Di saat liburan sekolah ini, ibu bapa juga mula menyusun plan untuk membuat pengisian cuti sekolah. Ada yang mula nak menyusun lokasi untuk merehatkan diri bersama keluarga, ada yang mencongak-congak untuk pulang ke kampung, ada juga yang mula menghitung hari untuk melangsungkan perkahwinan anak-anak mereka dan bermacam-macam lagi. Agak-agaknya, ada ke tidak si bapa mengira hari untuk bersanding lagi? Hehehhe.

Tidak ketinggalan juga untuk ibu bapa yang mula membuat tempahan tarikh untukanak-anak mereka berkhatan. Dulu-dulu, kaedah berkhatan agak menggerunkan. Kanak-kanak perlu mandi terlebih dahulu untuk proses 'mengecutkan'. Siap memakai kain pelikat, duduk berbaris menunggu giliran Tok Mudim 'mencantas'. Kanak-kanak perlu duduk di atas batang pisang sambil merenung Tok Mudim mengasah pisau. Berdarau darah rasanya... Itu dulu.


Gambar Hiasan

Sekarang, proses berkhatan agak mudah. Ada beberapa klinik yang menggunakan kaedah SmartKlamp. Banyak kelebihan menggunakan kaedah ini. Semuanya ada di ceritakan di sini dan di sini.

Di sini juga ada senarai klinik yang berdaftar untuk menggunakan kauedah itu. Di Tanjong Malim juga ada klinik yang menawarkan perkhidmatan ini. (berhadapan dengan pintu utama masuk ke UPSI). Kosnya sebanyak RM140.00 untuk seorang. Aku dah tanyakan harganya.

Hakikatnya, entri ini tak ada kaitan hubungan perniagaan antara SmartKlamp dan aku. Entri ini sekadar info untuk ibu bapa yang merancang untuk program berkhatan untuk anak-anak mereka. Itu jer...


1 Coretan Lain:

Abam Kie on 11/19/2009 5:53 AM said...

org lelaki sakit sekali aje, tp org pompuan kena sakit berkali2. jadi kaum Adam kena bersyukur. mahal tul la kos berkhatan skrg. tapi aiman x kisah sbb anak2 aiman semuanya pompuan.

zukidin.blogspot.com

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template