Jul 22, 2009

Dunia makin mengecil?

Semakin kecilkah dunia ini? Atau kita yang sering bergerak ke merata-rata tempat membuatkan kita merasakan dunia ini kecil? Persoalan ini, kita saja yang boleh menjawabnya.

Aku benar-benar terkejut dengan satu kejutan sewaktu aku berbaris untuk mengambil makanan di dewan makan asrama di IAB, Genting Highland. Jarang sekali aku menerima kejutan yang sebegitu. Aku akan termanggu apabila timbul persoalan tanpa jawapan.

"U, Azlanlin kan?' soal seorang lelaki peserta seminar di IAB ini.

"Ya", ujarku sambil tersenyum dan mengangguk.

Persoalan mula bermain di minda aku. Siapakah dia? Pernahkah aku berjumpa dengannya? Aku berkira-kira dengan kemungkinan beliau ternampak nametag aku. Mungkin juga.

Aku makin terpana dengan ayat killernya. Aku diasak lagi.

"I selalu ikuti blog u" , katanya sambil tersenyum.

"I dapat tahu yang u akan ke sini melalui Cikgu Din yang dok belajar di UKM sekarang", sambungnya.

Wahhh.. aku makin tertanya-tanya lagi. Siapa pulak di Din tu? Aku semakin tak berpuashati dengan persoalan-persoalan yang timbul walaupun aku masih tersenyum.

Lantas, aku mengajaknya.

"Errmm..cikgu. Lepas cikgu ambil makanan nanti, mari kita duduk di meja ni. Dapat juga kita berbual-bual panjang nanti..."

Akhirnya, dapatlah aku buat perkaitan antara siapakah lelaki itu dan Cikgu Din. Aku semakin jelas dengan penerangan-penerangannya. Terima kasih cikgu!

Hahahha... jarang sekali aku menerima kejutan tanpa jawapan dalam kepala aku. Aku dikawal situasi buat seketika. Hahahhah. Itulah salah seorang silent reader blog Warna-warni Kehidupan. Beliau adalah seorang guru di Sri Manjung, Sitiawan yang sedang menyambung pengajian peringkat Doktor Falsafah dalam bidang Pengurusan Pendidikan di USM. Juga seorang penerima HLP.

Cikgu Din pula ialah cikgooden, seorang blogger pemilik Camtu-Camni yang terkenal seantero maya. Terima kasih kawan-kawan. Jumpa lagi.....

p/s: CikgoOden, apa yang hang 'gelembong' tu?


2 Coretan Lain:

DUN Behrang 2020 on 7/22/2009 4:36 PM said...

Kira ko dh glemer n fofular tu bro...tu pasai aku ni ko dh cam nampak tak nampak je ek...x nak aku main ping pong ngan ko dah...hahahahaha!

ONE ZABA on 7/22/2009 7:13 PM said...

lelama sok berlaga bontot la kalau berjalan...udah makin sempit.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template