May 3, 2009

Penatlah ayah...

Amira, selesailah sudah tugasannya sepanjang Kem Kepimpinan mulai Jumaat lalu. Tepat jam 1.15 petang tadi, para pelajar sudah susut bilangannya di Pusat Pertanian Hulu Selangor. Ini kerana telah ramai ibu bapa yang datang mengambil anak-anak pada jam 1.00 petang.

Sempat juga aku berbual dengan rakan lama aku. Cikgu Hariri. Dialah penyelaras untuk program tersebut. Program ini menjadi projek keduanya untuk sesi praktikum dalam tempoh 5 bulan di SK Tanjong Malim. Maka, bersiap-sedia dengan dokumentasi bagi melengkapkan proses pengajiannya di IAB. Selepas itu, bersiap sedia la pulak untuk sesi temuduganya akan datang bagi menyambung pengajian di UPSI. Insyallah.

Dalam perjalanan pulang dari Kem Kepimpinan itu, banyak cerita yang disampaikan oleh Amira. Dari awal pendaftaran petang Jumaat hingga hari terakhir program itu turut diselang seli dengan ketawa kami dua beranak dalam kereta. Maklum le, sempat juga aku menyakatnya...

Aku membelok ke pekan Tanjong Malim untuk membeli hadiah surprise untuk Amirul. Maklum le, Amirul dah menjemput rakan-rakannya. Apabila tiba di rumah, Amira tak banyak cerita. Almaklumlah, dah penat dia bercerita pada ayahnya. Aku sekadar erm..ooo...ye ker..macam mana boleh jadi macam tu..


"Along, macam mana kat kem tu?" sapa mem besor apabila Amira bersalaman dengan mamanya di dapur.

"Best..tapi, Along dah ceritakan pada ayah. Lain kalilah, along ceritakan", balasnya sambil bersalaman.

"Alaaaa...ayah bukannya nak cerita balik kat Mama", kata mem besor sambil jeling-jeling manja kat aku.

Aku sekadar ha..ha..ha..ha..ha...

Pandai-pandai le korang dua beranak untuk berpakat-pakat dan bodek-membodek. Banyak kerja lagi nak dibuat untuk penyediaan jam 4.00 petang nanti khas untuk Amirul.

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template