Mar 25, 2009

Laut Biru, Laut Merah




Hanya mereka yang berilmu dan memiliki kemerdekaan diri dari segi minda dan jiwa serta berani mencuba akan mampu mengharunginya. Mereka yang masih bersandar kepada cara pemikiran lama tidak akan berupaya merebut peluang dan potensi yang ada. Apa yang menariknya pemikiran secara “Blue Ocean Strategy” ini, ialah kekuatannya bersandarkan kepada inovasi dan kreativiti serta keberanian diri dalam melakukan sesuatu tanpa terikat kepada yang lain.


Hanya mereka yang mempunyai “Knowledge-Base” yang kuat, kreatif dan sentiasa yakin dengan idea baru sahaja dapat merasai ruang yang terbuka luas.

***********************
Bagaimana dengan kehidupan kita? Adakah masih ditakuk lama dengan mengharungi perjalanan seharian yang rutin dan menjemukan? Mampukah kita merubah keadaan dan persekitaran dengan pelbagai inovasi yang penuh kreativiti? Maka, sekiranya kita tidak mampu merubah keadaan dan persekitaran di sekeliling, seharusnya kita harus mengubah diri kita ke arah yang lebih baik dan cemerlang tanpa melalui rutin-rutin yang membosankan... WALLAHUALAM!

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template