Oct 2, 2008

Raya Kedua

Rutin biasa tiap-tiap tahun. Raya kedua kami anak-menantu akan bergerak ke kampung di Batu Putih, Simpang Lima, Batu Pahat! Empat buah kereta bergerak serentak. Selagi mem besar ada nenek dan atuknya..akan terus diziarahi. Sedara mara sebelah mak dan bapak mertua agak ramai. Maklum le ramai adik beradik!


Itulah kerje aku. Menyakat Buyut, hinggakan dia menangis sebak. Kemudian aku akan pujuk hingga dia senyum semula.
Itulah tanda berkasih sayang antara nenek dan cucu.



Ada jugak dalam ramai-ramai bapak sedara, sekepala sbb geng motor besar! Hahahhaha. Vulcan Famili. Sorang Vulcan 500 di Batu Pahat dan sorang Vulcan 1200 di Shah Alam. Aku dah setting, mana la tau kalau-kalau aku dah tak ngajor thn depan, aku nak join ngan kelab diaorang di Shah Alam.

Petang tu, kami berpecah. Biras aku balik ke Simpang Renggam. Ipar aku ke Parit Raja. Mertua aku ke rumah saudara sorang lagi yang jalannnya menghala ke Pagoh. Aku pulak ke Muar.

Perjalanan ke Muar agak sibuk. Jem memanjang..lorong tanah merah sebelah kiri mula dijelajah. Aku tak tahan..terikut juga. heheeh. Call Rasbee, dapat. Kebetulan pulak dia baru sampai rumahnya. Alhamdulillah. DinKaya yang berada di Parit Jawa, tak dapat dihubungi. Azim tak dapat diketahui lokasinya sama ada di Semerah atau Selangor. Mana yang sempat saja yang bleh diziarahi..

Rasbee, dah siap perabot raya, sayangnya rumah barunya belum jadi rezeki rayanya. Rupa-rupanya dengan kesilapan pemaju, Rasbee dianggarkan akan dapat RM60,000 utk pampasan kelewatan tu. Dan aku faham kenapa dan mengapa. Ramai kakitangan awam yang tak tahu urusan undang-undang berkaitan urusan perumahan ni. Ermmm..Bagus gak info tu!

Aku dan Rasbee di rumahnya


Dapat jugak aku berjumpa dgn ibu bapa Rasbee yang datang dari Palong, Negeri Sembilan. Macam mamak bapak ko ye Rasbee. Hehehheh.

Ada statement anak dara Rasbee yang berumur 7 tahun. Kami ketawa besor...

"Papa, anak kawan papa tu kacak la!" Amirul tersipu-sipu. Hahahaha.

4 Coretan Lain:

azza_irah on 10/06/2008 1:52 PM said...

familiar muka cikgu..

azlanlin on 10/06/2008 3:52 PM said...

to azza:

Familiar kebende nyer?

Fame Liar kut! hehehe

azza_irah on 10/07/2008 5:02 PM said...

some1 who i know..

FS on 10/16/2008 5:15 PM said...

www.famieshafie.blogspot.com

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template