Sep 20, 2008

Kembali bertaut...

Hari ini, aku kelebek email dan aku benar-benar tidak menyangka kerana ada sesuatu yang KEMBALI BERTAUT. Pastinya sudah hampir 18 tahun aku tidak bertemu dengan insan yang bernama Sdr Izzudin Ali.

Tinggi dan bijak orangnya. Bakat kepimpinan tidak lagi diragui semenjak di zaman sekolah khususnya Sek Men Ahmad Boestamam (SMAB), Sitiawan, Perak. Beliau adalah pengawas sekolah dan asrama sepanjang aku kenal beliau untuk tahun 1989 - 1990. Ketika itu kami sama-sama pelajar tingkatan enam rendah dan atas. Berakhirnya Peperiksaan STPM dalam tahun 1990, maka berakhirlah hubungan rakan sesama kami kerana masing-masing membawa hala tuju kehidupan masing-masing.

Telah memiliki 6 org cahayamata. Alhamdulillah.

Aku ingat lagi, Sdr Izzudin berjaya memasuki ke UPM selepas itu. Aku juga yang tertinggal di belakang sebab aku sentiasa terkebelakang. Heheheheh. Aku ingat lagi, terdapat 5 orang pelajar tingkatan enam yang memiliki 5P utk thn tersebut dan hanya aku seorang yg tidak berjaya memasuki universiti. Hahahahah. Aku tahu kenapa dan mengapa!. Malahan ada jua rakan-rakan yang memiliki 4P1R masih berjaya menjejaki ke tangga universiti, jika pemilihan universiti adalah tepat. Yang pasti, aku tidak refer sesiapa jua untuk mengisi borang permohonan ke universiti. Akhirnya aku tewas dengan runtunan nafsu dalam pemilihan universiti..

Berbalik kisah Sdr Izzudin, beliau seorang yang memang baik dan telus. Aku ingat lagi, semasa tahun 1990 itulah, demam filem Fenomena di panggung wayang sungguh meletup. Aku dan Sudin (dengar cerita bhw Sudin adalah Angkatan Tentera Udara) menyelinap keluar asrama bersama rakan-rakan pekerja kantin asrama pada waktu malam. Akhirnya aku dan Sudin kantoi apabila hendak memasuki pagar sekolah. Maklum le curi-curi keluar... kami ditangkap oleh sepasukan pengawas asrama yang diketuai oleh Sdr Izzudin. Thanks my friend. Sebenarnya, ada kisah kenapa kami kantoi..hahahha.

Untuk ke blognya, KLIK DI SINI:

Blog keduanya yang dibina.
Yang pertama dulu, tentunya dah lupa paswordnya. hahahha


Ermmm, aku agak nakal di zaman remaja. Oleh itu, aku amat mudah menghadapi watak nakal di kalangan anak-anak murid aku. heheh. Untuk anak murid yang baik, lagilah mudah untuk aku dekati....

Maka, aku benar-benar hargai perkenalan ini. Setiap kali aku pulang ke Perak, pastinya Sdr Izzudin, salah seorang yang akan aku hubungi untuk kami bertemu semula. Sayangnya, rezeki tidak menyebelahi kami. Masing-masing punya hal yang tersendiri sehingga kini kami masih belum ketemui lagi sejak 18 thn lalu .Insyallah..tunggu!

2 Coretan Lain:

azza_irah on 9/20/2008 3:35 PM said...

cikgu...
abadi kenangan terpahat di hati..
pahit atau manis..tetap kan indah bila beredarnya masa..

azlanlin on 9/20/2008 8:14 PM said...

To Azza:

Pahit dan manis silih berganti...

Jika hanya satu saja yang mampu dirasai...jenuh juga tu!

Manis>> jika kemanisan saja yang dirasai..sgt bahaya kerana tak pernah gagal!

Pahit>> juga jenuh sebab sukar utnuk bangkit semula daripada keperitan..

>> Pahit n manis sungguh seimbang... hehehhe

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template