Aug 17, 2008

Pacu Diri

Inilah kelebihan kokurikulum di sekolah. Bagi sesetengah ibu bapa kurang menitikberatkan bidang ini untuk anak-anak. Selain penerapan sahsiah, perkembangan EQ amat penting dalam diri anak-anak. Bagi aku dan mem besar, kokurikulum sememangnya penting dalam membetuk sahsiah dan perkembangan EQ anak-anak. Oleh itu, untuk Amira yang agak kurang keyakinan dirinya, penglibatan dalam kokurikulum amat penting.

Hari ini, mem besar melayan anak dara aku di Stadium Tertutup Kluang. Amira terlibat dengan Pasukan J-Robik sekolahnya dalam pertandingan J-Robik terbuka Daerah Kluang. Cuma aku tak berkesempatan melawatnya sejak awal pertandingan. Aku sekadar menghadirkan diri dan berbual dengannya sekejap saja. Itupun selepas pasukannya membuat persembahan. Tak sabar dia menunjukkan persembahan pasukannya dalam kamera yang diambil oleh mamanya. Good job mem besor. Mem Besor semakin gigih menjadi back-up semasa ketiadaan aku. Alhamdulillah. Kegigihan itu amat aku kagumi. Thanks my dear.


Wan, berbaju hijau dan junior aku semasa di maktab dulu.
Dia memang aktif di bidang sukan.

Aku pulak, hampeh di bidang sukan. Tak minat sungguh!

Ketika di stadium sempat juga aku berjumpa dan berborak dengan Wan dari Simpang Renggam. Dia adalah junior aku di Maktab dan sama unit dan sekelas dengan Mem Besor aku. Sempat lagi aku cuit mindanya.

"Wan, ko tak boring ke dok sekolah lagi? Tak tepu ke?" kata aku sambil nyengih..

"Alaaa... Guru Besor aku pun dah bertukar 4 orang. Aku masih kat situ lagi", katanya.

"Ko tak apply sambung belajar lagi ke?"

"Aku cadang nak mohon buat Master yang free je le"

"Bagus tu, ko memang layak mohon sebab ko aktif peringkat negeri dalam bidang sains Sukan ni. Jangan lupa, hujung tahun ni mohon la secara online untuk tawaran biasiswa KPM tu. Insyallah", sambung aku.

Perbualan kami terberhenti apabila En Shariff, Pegawai PPD Unit Kokurikulum menghampiri kami untuk mengambil gambar Pasukan J-Robik SK Kampong Melayu. En Shariff tu ialah bekas guru sekolah aku sewaktu aku mula-mula tiba di SK Seri Intan awal 1997 dulu. Sempat juga aku berbual dengan Cikgu Shariff tu. Ubannya makin banyak.. hahhahahaha. Sempat aku kutuk dia!

1 Coretan Lain:

echah_syed on 8/20/2008 7:17 PM said...

cute amira..! :)

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template