Aug 16, 2008

Berjaya...Ayah n Mama berasa bangga!

Sepagi ni, sefamili kami bergerak ke Kem Mahkota (kem askar). Mem bawa anak-anak. Aku masih dengan ChintaHati. Aku tak boleh nak ikut sama naik kereta kerana aku ada urusan lain selepas itu.

Hari ini, para pelajar sekolah mem besar aku, perlu menjalani ujian renang untuk melayakkannya dapat sijil. Amira juga tak terkecuali. Para pelajar diberi masa untuk merendamkan badan dan buat latihan masing-masing. Si Amirul dan Amir juga tak melepaskan peluang untuk mengecutkan badan diaorang. Berendam sakan si hero aku tu dalam kolam kecik untuk kanak-kanak. Anak-anak ckgu yang lain juga tak lepaskan peluang.

Aku berborak dengan Cikgu Rosiah, GPK Koku sekolah mem besor. Maklum le, kebetulannya GPK tu adalah bekas guru sekolah aku... berborak sakan juga. Dapat juga aku makan dan minum free sambil layan GPK tu. Maklum le, cikgu-cikgu lain sedang bergelut dengan tugas masing-masing.

Ermm..boleh lepas ke ni?

Fuhhhh...leganya!

Bila tiba masanya ujian dijalankan, aku lihat muka si Amira tu macam tak kompiden jer. Kompom risau sebab perlu menyeberang tebing kolam renang tu. Rupa-rupanya, gitu je ujian asas renang untuk melayakkan sekeping sijil untuk mengiktirafkan kejayaannya. Amira adalah peserta pertama, maklum le namanya bermula dengan huruf 'A'. Nampak juga le perbezaan awal tahun dengan sekarang dari segi tahap kemahirannya. Kakinya dah mula boleh berkodek lembut. Kalu idak, semasa awal tahunnya dulu, kaki kodeknya kerasa sangat. Selalu je dia kena provok ngan aku... Hahahhahah. Tapi la ni, masa dia jalani ujian tu, ada perkembangan kemahirannya.

TAHNIAH Along...... Berjaya. Jika balik perak nanti, boleh le mandi laut kat Teluk Damai (ye ke namanya..di Batu 3 Damar Laut tu?)

Moral untuk Along:

1. Usah tewas dengan minda sendiri yang memikirkan pelbagai kerisauan.

2. Perlu diteruskan usaha untuk sebuah kejayaan. Jangan berhenti di *sekerat jalan.. gagahi juga, Insyallah Along..

*sekerat = separuh/setengah

1 Coretan Lain:

shafa on 8/16/2008 10:41 PM said...

Auntie shafa turut berbangga dengan Amira..Tahniah Amira ek..

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template