Jan 8, 2008

Menghargai cinta lagi!

Terima kasih pada kengkawan semua yang memberi respon pada entri yang lepas. Entri tu tak boleh dibiarkan lama-lama. Seumpamanya, berhenti makan sebelum kenyang! Berhenti pada tahap klimaks sememangnya menyeronokkan!

Maka, pada awalnya sememangnya ramai yang dapat menjangkakan bahawa kamera yang membuatkan DakLan jatuh cinta lagi... memang benar! Cuma DakLan suka memainkan emosi DakLan dan pembaca dengan menjadikan kamera sebagai sombolik untuk dibincangkan. Maklum le, kitakan kaya dengan bahasa-bahasa kiasan dan simbolik. Oleh itu DakLan amat menghargai kehadiran kalian yang menambahkan WARNA-WARNI KEHIDUPAN dalam blog DakLan! Thanks my friends...

YANG PERTAMA

YANG KEDUA


YANG KEDUA ni DakLan hadiahkan untuk 'mem besar' kerana memudahkan mem besar DakLan merakam segala peristiwa yang melingkari kehidupannya... sesekali bleh juga DakLan ngendeng-ngendeng kamera tu mengikut kesesuaian dan waktu dan ketikanya.... Walaupun murah tetapi memberi seribu makna daripada 'pemberi' dan 'penerimanya'......SESUATU PEMBERIAN TANPA DIMINTA! ... cuba-cubalah membentuk suasana itu kepada pasangan kita!

5 Coretan Lain:

Qaseh Bidadari on 1/11/2008 12:19 PM said...

camera idaman mama tu...

azlanlin on 1/11/2008 2:18 PM said...

Ermmm..pastinya setiap orang ada selera dan keinginan masing-masing. Nampak gayanya, selera terhadap kamera nikon nih...sama kita yek!

:: Daklan beli dengan harga RM640.00 walaupun ghega marketnya RM688.00. Apa-apapun, selamatkan impian tu dengan memilikinya walaupun lambat, namun berusaha lah! Entah2 mamaranggi dah pun perolehinya sedari awal lagi.

Anonymous said...

Baru tergerak nak komen walaupun hampir 6 bulan mengikuti blog AbgLan dan kekawang yang lain...

suka entri ini...mama saya suka tangkap gambar...banyak juga gambar mama yang cantik-cantik!

Suka juga dengan ayat..."apa yang dipamerkan di dalam cermin kaca"

Nampak gaya dari awal saya baca blog ni, AbgLan suka sesuatu yang sukar diperolehi dan mencabar...

azlanlin on 1/15/2008 2:00 PM said...

To Qaftee:

Thanks utk Qaftee krn sudi menjadi silent reader kat blog saya. Kenapa ditunggu hingga 6 bulan lamanya utk beri sedikit komen agar kita boleh berkongsi maklumat dan bertukar-tukar fikiran?

"apa yang dipamerkan di dalam cermin kaca"

:: tafsiran tentang maksud ayat di atas mempunyai banyak yang tersirat drp yg tersurat tu... Qaftee ada pandangan yang tersendiri? Boleh kita kongsi-kongsikan?. Luahkan apa saja di sini...

Anonymous said...

Jabat Salam,

Kenapa ditunggu hingga 6 bulan lamanya utk beri sedikit komen agar kita boleh berkongsi maklumat dan bertukar-tukar fikiran?

## sebab ramai yang dah sebut apa yang ada dalam kepala saya.
## mungkin sekarang blog ini semakin menarik kerana AbgLan sudah mampu menyentuh banyak perkara dalam kehidupan yang sebelum ini hanya berlegar dalam kepala ramai orang.
## sekarang saya baru relax sikit dan ada BANYAK masa untuk berfikir untuk benda2 santai tapi serius!

"apa yang dipamerkan di dalam cermin kaca"

##saya tak tahu tapi apa yang saya nampak AbgLan seolah-olah mencari sesuatu untuk melengkapkan sesuatu dalam kehidupan AbgLan...

##saya tak tahu tapi apa yang saya perasan ialah AbgLan sedang berperang untuk mengatakan banyak perkara tetapi tak ingin orang tahu apa yang ada dalam hati AbgLan dan berharap ada yang memahami secara tidak disebut.

REMINDER:
##Jangan tanya saya apa dia sebab AbgLan menggunakan pendekatan menggorek apa yang ada dalam kepala orang tanpa menyebut apa yang ada dalam kepala sendiri.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template