Dec 16, 2007

Cuti-cuti layan anak 2


Eyes On Malacca


Malam tadi aku merayau-rayau di alam maya, terjumpa pulak blog Bro Rick Wan, berketurunan Baba Melaka. Ada entrinya yang menarik selera aku. Dia menceritakan berkaitan Eyes On Malacca. Menarik gak tu. Maklum le, Eye On Malaysia di Kuala Lumpur, aku tak berapa terer bab-bab jalannya untuk nak bawa famili aku ke sana. Maka, takde ROTAN, AKAR pun ok. Tak gitu?

Semasa makan tengah hari, aku bersembang-sembang dengan anak aku di meja makan. Mama diaorang tersenyum simpul saja bila aku bertanyakan berapa hari diaorang nak balik beraya di rumah nenek di Melaka. Aku planning lepas Asar hari ni, aku akan bergerak ke Melaka. Aku nak ronda lagi di bandar Melaka untuk ke Eyes On Malacca. Macam menarik je planning nih. Mem besar pun sokong gak plan nih. Kompom jadi, kalu takde aral melintang. Malangnya, dalam blog Bro Ric Wan takde pulak diceritakan hala nak tuju ke tempat tu. Penin jugak aku!

Menarik tak? Sumber : BroRickWan

Menarik tak? Sumber : BroRickWan

Menarik tak? Sumber : BroRickWan

Baru tadi aku call semula Usop (member sekuliah semasa di KSPK-IPPM : tinggal di Taman Ozana, Bukit Katil). Dia maklumkan bahawa, Eyes On Malacca tu baru je operasi. Mulai bulan November. Patut la aku tak pernah dengar tentang tempat nih semasa di IPPM dulu. Rupa-rupanya, senang aje jika nak ke tempat tu. Aku agak le, Raszana dan TokNabe kompom akan buat planning untuk ke sana jugak selepas membaca entri ni. Sayangnya, Raszana kena tunggu mem besarnya abis pantang dulu...hehehhe. Sabo je lerrr Raszana..

Lokasi utama yang perlu dicari ialah :

1. Hang Tuah Mall
2. Bus Stand lama

Alaaaa....kalu kat situ kompom ramai yang tahu. Usop juga maklumkan bahawa, malam tadi dia ronda-ronda di kawasan itu.Maklum le, malam minggu. Ramai bangat dong! Di sana juga ada ronda-ronda Sungai Melaka dengan 'bot lanun' katanya. Entah macam mana rupanya pulak. Pastinya aku akan ke sana malam ini...jeng..jeng...jeng..

Selepas itu aku akan bawa famili aku ke JonkerWalk di malam hari. Biasanya, waktu malam agak meriah. Biasanya aktiviti malam (window shopping - macam pasar malam) dijalan pada hari Sabtu, Ahad dan Isnin....aku pernah ke sana berdating ngan mem besar sewaktu aku di IPPM dan mem besar aku berkursus Kajian Tindakan di Hotel Strait Meridian anjuran JPN Johor.


Planning aku, esok aku akan ke UKM. Nak ziarah kenalan aku yang bertugas di Perpustakaan Jabatan Psikologi, UKM. Maklum le, ada member aku antokan sms bahawa minggu depan, tawaran biasiswa KPM untuk sambung master akan keluar. Maka, aku perlu ambil langkah berjaga-jaga le gamaknya. Apa-apa pun, standby brader!


0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template