Nov 12, 2007

Hubungan bertambah erat

...sambungan entri Memuji Pasangan

Seperti yang dikatakan sebelum ini, tidak semua orang mudah memberikan pujian termasuklah pasangannya. Sikap ini sebenarnya berpunca dari didikan seorang individu. Apabila suami atau isteri tidak pernah dididik dengan pujian sejak kecil maka dia akan berasa sukar untuk memuji orang lain atau pasangannya.


Hal yang hampir sama berlaku pada mereka yang mempunyai keperibadian introvert ataupun pendiam. Untuk berbual pun sukar apatah lagi untuk memuji-muji. Tapi ini bukan bererti mereka tidak mampu melakukannya cuma pasangan harus merangsangnya untuk membiasakan diri terlebih dahulu.

Awalnya, perasaan malu memang akan dirasai tapi lama-kelamaan apabila sudah terbiasa, suami atau isteri mungkin akan sentiasa mahu mengungkap isi hatinya. Kesan positif dari perkara ini adalah hubungan suami isteri akan tambah erat dan mesra. Anda mungkin boleh memulakan pujian dengan memuji prestasi pasangan selepas hubungan intim ataupun tatkala pasangan mendapat kenaikan pangkat.

Azlan :
:: Jika nak malu, biarlah bertempat...apa-apa pun kesediaan minda ke arah membentuk keluarga harmoni antara pasangan mestilah beriringan. Tepuklah kedua-dua belah tangan...

:: Dalam tempoh merangsangnya, usah le memprovok pulak, tersentot/terkulat-kulat jadinya..

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template