Oct 15, 2007

Tahlil untuk arwah

Raya ketiga:

Jam 3.00 petang, PakNdak, MakNdak and the gang tiba dari Sungkai. Petang tu, Akim ketuai gerombolan cucu-cucu untuk mengemas rumah atas/anjung. Serambi juga telah dikemaskan. Pandai-pandai le Akim agih-agihkan kerja, yang penting clear!

Aktiviti memasak telah dimulakan lepas zohor. Menu disediakan dengan KakYah jadi chiefnya! Air tangan KakYah sememangnya diketahui ramai orang....sayangnya......ermmmm

Jam 5.00 petang, PakTeh, MakTeh dan Syahmi juga tiba dari Lekir. MakTeh juga semakin rancak menampakkan keterorannya dalam perihal masak memasak. MakTam pula ambil peluang mempelajari mana-mana menu yang disukainya untuk dibawa pulang ke Kluang nanti...dapat juga le aku merasa!

Jam 6.30 petang, ipar aku (Ijan) - 2nd Manager Jitu Auto tiba dari Melaka! Dia drive sorang-sorang.

PakTeh dan Abang Mansor dah ke masjid Sg Batu untuk menjemput jemaah agar hadir ke Majlis Tahlil. Aku dan BangNdak kontrol di unit dalaman. Hahahhha. Nampak gayanya PR PakTeh, PakNdak dan abng Mansor jelas kelihatan mantap dan kukuh! Aku juga ambil peluang belajar dari diaorang dan mengenali lebih ramai orang. Maklumle, aku dah hampir 12 tahun merantau ke Johor!



Tahlil berjalan lancar.....terima kasih semua, agar perlaksanaan majlis itu diberkati dan 'sampai'.

Inilah pengalaman yang kami semua perolehi. Yakin dan usaha adalah jalan kejayaan. Insyallah!

Sayangnya hanya 5 beradik je yang dapat berkumpul untuk raya tahun ini. PakNgah dan famili beraya di Sarawak, Paklang dan famili beraya di Sabah.

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template