Oct 15, 2007

Rundingan ketiga

Raya ketiga
Jam 11.30 malam

Alhamdulillah, majlis Tahlil berjaya dilaksanakan. Bila dah siap selerah, jam 11.00 malam, aku dan abng Mansor bergegas pula ke Kg Indah.

Ini bertujuan untuk mengadakan rundingan ketentuan bot pukat rimau untuk berkelah esok hari. Hari-hari seblum ni, ada 2 buah bot yang terpaksa kansel. Aku nekad, by hook or by crook, aku mesti dapatkan juga. Pendekatan merayu dan merintih akan aku gunakan jika berbincang secara normal menuju ke arah gagal!

Ein (sedara mara jugak - entah sangkut belah mana pun aku tak tau) masih menampakkan ke arah gagal program berkelah untuk esok. Kali ni, minyak diesel jadi puncanya. Banyak juga situasi-situasi negatif yang menjadi tunggak kegagalan. Jenuh juga dipusing-pusing dalam rundingan. Alhamdulillah, bila dikejan dan ditekan, dapat juga jalan penyelesaian bila dimasukkan dalam sudut rundingan dengan kata-kata menyentuh "hati kecil" secara merayu.

Kompom, esok jam 8.30 pagi dah boleh pergi berkelah di Teluk Akuan. Bayaran RM250 untuk sewaan dipersetujui. Pihak pengurusan G2 Auto bersetuju sedari awal untuk sponsor... Yahooooo...boleh berkelah!

Moral:
Setiap masalah yang mendatang dan menjelma, jika dilihat dari sudut negatf....maka pastinya, kegagalan akan menerpa kita! Segalanya bergantung pada kotak pemikiran kita untuk memositifkan persoalan dalam masalah. Pastinya kita akan jumpa cara-cara untuk selesaikan punca masalah yang menjadi halangan! . Oleh itu Jadilah TUAN pada DIRI SENDIRI!


0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template