Oct 14, 2007

Merancang yang dirancang

Raya kedua:
Jam 9.00 malam.

Malam ni kami berpakat-pakat sesama sanak sedara untuk Majlis Tahlil arwah Mak dan Ayah. Ilah (cucu - generasi kedua) secara tak langsung ambil peranan jadi naib setiausaha Yayasan Che Mah (YCM). Secara automatiknya dia jadi pembantu aku. Terima kasih Ilah. Dia mencatat menu dan individu yang dipertanggungjawabkan ikut perlaksanaan tugasan. Masing-masing dah faham. Sayangnya, tukang masak utama (PakLong Mail - tak dapat ikut serta majlis tahlil tu. Maklum le partner projek lembunya tak sihat di Nenering. Kena le dia ambil peranan untuk menjayakan projek diaorang.

Planning:
- PakTeh dan abng Mansor akan mencari bahan-bahan masakan di Pasar Pantai.
- Kak Yah dan ipar-duai akan memasak
- Anak-anak buah membantu mana-mana yang patut.
- KakYah dan MakTam menjemput jiran tetangga dan sedara berdekatan.
- BangDak jemput jemputan lelaki jiran di keliling rumah.
- PakTeh dan abng Mansor menjemput 'kariah masjid' Sg Batu.
- Aku akan kejan anak-anak buah untuk ke kubur arwah tok dan tokwan diaorang esok pagi dan memantau perjalanan majlis. Boleh ke gitu atau buat-buat bodo dan tak reti je lagaknya! Maklum le, adik bongsu...hehehheeh, kena ikut apa yang dirancangkan, kan?

Makluman abang Mail, macam mengingatkan aku tentang lembu yang dah aku tak ikuti perkembangan. Beberapa tahun dulu. Aku ada menyambut peluang yang dibuka oleh abang Mail. Aku beli sepasang lembu (jantan dan betina).. ada yang mati dan hidup anak-anaknya. Sekarang dah ada berapa ekor pun aku dah lupa (ada juga abang Mail sebutkan malam tu)

Jam 2.00 pagi, mata aku dah tak tahan...ngantuk sesangat sebab keletihan. Kak Azizah dan abang Mansor masih "melabun"...

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template