Oct 14, 2007

Meninjau Projek

Raya Kedua:
Jam 5.00 petang

Jam 3.00 petang, aku dan abang Mansor memborong keperluan alatan dapur untuk stok beberapa hari kat kedai runcit depan tanah arwah tok dekat jalan JKR. 2 kotak penuh, maklum le nanti ahli keluarga Kak Azizah pulak akan tiba. Semua ni perlu difikirkan agar sedara mara yang tiba dalam keadaan selesa dan tak perlu "menyebut sesuatu yang tak tersebut".

PakNgah Kaq dan menantunya tiba di rumah. Selepas "beraya", aku, KakYah dan abang Mansor membontoti kereta PakNgah Kaq untuk Kolam Keli terbesar di daerah Manjung dekat Ladang Sagomana, belakang kilang kelapa sawit. Kolam ni adalah adalah projek anak angkat Jabatan Perikanan Manjung. Khidmat nasihat dan pemantauan sering dibuat agar sentiasa mengikut skala dan spesifikasi yang ditetapkan...

Agak besar ruang kolam-kolam tersebut. Banyak perkara yang rombongan kami kongsikan dengan pemilik kolam itu. Pemiliknya adalah berbangsa India. Projek tu adalah projek famili. Setiap individu yang terlibat ada tugasan masing-masing dalam pengendalian proses ternak sehingga mencari psaran. Menarik tu jika sekepala dan mengetahui dan memahami tugas masing-masing...kan? Yang penting jiwa, misi dan visi semestinya sehaluan dalam merencana dan melaksanakan projek seperti itu. Mampukah dalam sebuah keluarga yang memiliki sehati dan sejiwa? Tepuk dada tanya minda! Rancangan yang BESAR pasti berjaya jika pelaksana2nya memiliki JIWA BESAR!



Memori ini akan kekal dalam lipatan minda aku!

0 Coretan Lain:

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template