Oct 2, 2006

Gembira Tak Terkata...


:: KAKDAH DI TAJMAHAL ::

Bermula dgn inisiatif KakDah yang memulakan blog untuk menceritakan detik-detik kehidupannya di sabah, meruntun jiwa aku untuk bersama-sama merapatkan silaturahim yang semakin dijarakkan oleh masa, tugas dan lokasi tempat bertugas. Aku juga menyahut seruannya utnuk sama-sama memeriahkan blog famili kami.....


Disusuli pula oleh bangmad yang berjiwa halus dan indah puitis bahasanya mampu menggoyangkan insan lain untuk turut serta mewarnai blog ini......

Akhirnya muncul jua "insan terpilih" yang sememangnya diketahui kehebatan ictnya sejak dari dulu lagi iaitu HAJI MAN/PAKTEH... maklum le... di zaman aku buta komputer dulu...dia dah ada beli scanner tapi pakai tangan je. bukan macam la ni... zaman tu dah dikira hebat.... ada juga aku cuba2 curi menggunakannnya...kerana bijaknya aji man, dia dpt trace apa yang aku dah buat... kantoiiiii....

awal 90'an



yang terkini





selain tu, komputer pertama yang dibelinya awal 90'an dulu diletakkan di serambi umah batu51, try juga aku godak-godak.... akhirnya aku "terkedu" kerana telah print hasil printshop duluxe secara terbalik tulisannya... aku diketawakan oleh lebai yan plak.... sampai la ni lebai yan dok ingat isu tu... "aku print terbalik". hahahhaha.

FARISH DANIAL
aku masih menantikan hasil blog LEBAI YAN/PAK NDAK. mana beb? Baru tadi kami lepas berbual melalui telefon. Lebai telah semakin hebat berkomunikasi..... maklum le... bisnesman. Lebai telah mula mencungkil bakat semula jadi yang sedia ada dalam dirinya..."bijak berkata-kata". bakat ini telah lama dibiarkan terpendam dan terendam. Sudah ilang rendah dirinya.... mula menampakkan iltizam yang tinggi dalam mengorak langkah mencapai wawasannya....alhamdulillah.. Inilah sebenarnya keberkatan doa seorang ibu... alhamdulillah.


terima kasaih kakdah...atas segalanya, dengan menguitkan jari....mampu menguitkan ikatan silaturahim yang semakin jauh dan dipisahkan oleh jarak tempat kita semua.... terima kasih kakdah...

PANDANGAN : apa kata kita minta aji man membina blog untuk YCM yang akan dimaklumkan username dan password kepada kita semua...ini bertujuan untuk kita masukkan semua data dan maklumat yang boleh kita ketahuinya wpun di mana kita berada.Ini kerana aji man sememangnya hebat dan advance dlm kemahiran ict...ada komen?

htpp://azlanlin.blogspot.com

4 Coretan Lain:

Zuraidah on 10/03/2006 12:24 AM said...

KakDah komen la sikit sebelum tidur ni. Nasi minyak tadi dah habis licin. Sedap sangat ke, atau KakDah memang masak sikit tak tau le.... Ni tunggu nasi kering dulu, sebelum tutup api rice-cooker dan terus ke master bedroom.

Rasa-rasanya Orang Teghat Besi ni, sibuk dengan assignment dia kot. Atau dia tunggu majlis pelancaran Blog, siap dengan kompang dan gimik menarik dengan keluar asap semua cukup, seperti yang kita biasa tenguk dalam TV tu...

Dia saja wujudkan suasana suspen kot. Tapi KakDah apa pun tak larat nak tenguk testing 1,2,3,4,5,6,7,8,9.........tu.

Tentang PaknDak Yan, hmmm... tangan dia memang menjadi dengan ayam itik dan kucing. Dengan direct selling pulak la ni, lagi la tak menang tangan!!!!

azlanlin on 10/03/2006 12:39 AM said...

bila kakdah pegi TAJ MAHAL? Posing sorang2 plak tu?..hehehe

orang yg memang minat & berbakat dlm memasak mcm kakdah ni....masak le apa2 pun, gerenti sedap dan menyelerakan; wpun masak banyak ke sikit ke...gerenti abis... Kelebihan bangcik plak..makan le banyak mana pun...badan tetap maintain... slim.Ada pakai ilmu ke bangcik? ilmu alam ke ilmu tawarikh... hehehhe

AJI MAN : Tak mau sahut ke cabaran kak dah? letih le beb...asyik testing2 jerk... Perbanyakkan ceritera hal2 famili...dapat gak kami ketahui wpun di perantauan.

Zuraidah on 10/03/2006 4:43 AM said...

Pergi ke Taj Mahal secara lahiriah tak ada la. Lepas balik dari matahari jatuh tahun 2009 kot baru singgah, itu pun kalau boleh transit disitu.

Tetapi kalau Taj Mahal yang simbolik tu, simbol cinta murni dan abadi Shah Jehan, semestinya lah sejak dari tahun 1982 lagi, kekal dengan Taj Mahal tampuk manggis. Abg Chik tak kata apa-apa, sengih saja tenguk KakDah menulis.

(Baru habis waktu imsak di KK)

PakTeh on 10/03/2006 9:54 AM said...

La ni perkembangan kemahiran ICT kurang diikut, tak macam dedulu. Nak kata "panglima" di abad 20 tu rasa maqam tinggi sangat. La ni dah downgrade jadi "pengawal pintu istana" saja. hehe. Tenet-tenet pun dah kurang. Ingat Pak Tam la naik pangkat jadi panglima ICT Bt 51, waris Panglima Mat Saman, istana Kedah keturunan sebelah mak.

 

Blog Archive

About Me :

My photo

i'm everywere
Email : azlanlinn@yahoo.com

E-Journal

Pendidikan ::

* Bahagian Tajaan - Blog
* Bahagian Tajaan - Rasmi
* MPM
* KPM
* Kemudahan OKU
*

target="_blank"

Text

Klik Banner

Warna-warni Kehidupan Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template